Instämmer! Bara för att ett hotell skryter med att de har Wi-Fi så betyder ju inte det att det är tillräckligt snabbt för att ladda upp stora mängder data. Det är inte ovanligt att bandbredden är låg och inte heller ovanligt att täckningen på hotellen är dålig. Har man otur så ligger rummet ofördelaktigt till. Här i Sverige så har jag ofta fått använda det mobila modemet för att surfa, helt enkelt för att hotellens Wi-Fi är segare än ketchup. Var senast på Kreta där hotellet så stolt gjorde klart att de hade gratis Wi-Fi. Antagligen satt alla uppkopplade för vid vissa tidpunkter på dygnet så gick det inte ens att ladda en webbsida. När alla sov, tidigt på morgonen, så gick det ändå inte särskilt snabbt.
Jag skulle aldrig förlita mig på möjligheter att backupa till molnet utanför mitt eget hem.
Kolla in denna lösning >>>
En portabel hårddisk för backup av olika minneskort. Visar JPEG/RAW på inbyggd skärm. Filhanterare. Trådlös adapter möjliggör åtkomst t ex med en iPad. Återskapa förlorade eller raderade bilder från minneskort! Konfigureringsbar och uppgraderingsbar. Med tillval kan du t ex kopiera direkt från USB-disk eller göra backup på Hyperdrive med en annan USB-disk! Som om inte det var nog så kan man köpa till ett extra batteripack.
HyperDrive COLORSPACE