Jag hoppar in i denna tråden med näst intill samma fråga. Dock vill jag inte påstå att jag är helt grön men har ingen erfarenhet inom EOS 300D + Minneskort.
En polare fixade nyligen Digital Rebel (tror den heter så?) åt mig på den amerikanska marknaden. Kameran når väl inte sverige innan tidigast om några veckor. Tänkte jag skulle handla CF-kort och kortläsare under tiden så jag har när kameran väl kommer. Sagt och gjort...
Kollade på den där sidan där man jämfört korts hastigheter i den faktiska kameran. Kingston hade runt 1mb/sek intern skriv- och läshantering och beslutade att det måste väl räcka. Det var oxå relativt snabbt att läsa från till datorn (5mb/sek ungefär). Att kortet sedan var billigt oxå var ju ingen nackdel.
Beställde kortet från Webhallen i början av denna veckan, men då det dyker upp idag är det inte ett Kingston 512Mb utan ett SanDisk 512mb. Oj?
Borde jag bli glad eller borde jag inte? Nå... Det är ju 200-300kb/sek långsammare i en 300D enligt mätningarna och hälften så snabbt i överföring till datorn. Sistnämnda betyder inte så mkt ännu dock, då jag bara har USB1.1.
Frågan är alltså, efter allt drabbel, hur mycket skillnad jag kommer märka på 700kb/sek istället för 1000kb/sek? Siffran gällde både läs- och skrivhastighet.
Märk väl att jag inte kommer använda "continous shooting" särskilt ofta.
Mvh, Micke