Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minne och Canon 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

agge28

Aktiv medlem
Hej

Hur stort minne tar Canon 300D?
Hur mycket skiljer det på snabbhet?

Har man mycket nytta av ett snabbare kort?

Mvh Agneta

Två Gigabyte utan problem. Det ger 330 RAW-bilder på ett ungefär.

Kameran skriver inte överdrivet snabbt till minneskortet och hastigheten är inte beroende på minneskortet. Min rekomendation är därför att alltid köpa det billigaste minneskorten till denna kamera. Ett snabbare kort ger inget annat än marginell skillnad i skrivhastighet.

Om datorn är bestyckad med en USB 2 kortläsare och kan hantera dess hastighet, kan det vara en poäng att köpa ett snabbare minnskort för att minska väntetiden vid urladdning till datorn, fast det går ju att koka en kopp kaffe och njuta medan bilderna laddas över.

Hmm... är du helt 100 på att den tar en 2gigare ? Tyckte jag läste någonstans att 300d max tar 1gb (men jag kan ha fel)

Glawe skrev:
Hmm... är du helt 100 på att den tar en 2gigare ? Tyckte jag läste någonstans att 300d max tar 1gb (men jag kan ha fel)

Jag kan ju ha fel, men minneskortet som sitter i mitt exemplar är stämplat med 2 GB och rymmer 330 RAW-bilder ungefär.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar