Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minimera stort antal bilder på samma gång?
- Trådstartare joadoa
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
joadoa skrev:
Tjena! Jag skulle vilja minimera alla mina portfoliobilder jag har på samma gång, blir ju jävligt tråkigt att sitta o fnula med 100 bilder!
Finns det några bra program till detta!?
Visst!
Mac? Windows? Linux?
Per.
avslutat_bj
Aktiv medlem
Testa gratisprogrammet Resizer på www.faststone.org - det är ganska trevligt.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
det finns som tillägg i XP
Windows power tool, ladda ner imagereziser
sen markerar du bilderna, högerklickar, väljer storlek, görsmidigt
Roine
Windows power tool, ladda ner imagereziser
sen markerar du bilderna, högerklickar, väljer storlek, görsmidigt
Roine
cruzar
Ny medlem
OM det är så att du har Photo shop så finns det en funktion i "File" menyn som heter "Script" och genom att köra "Image processor" så kan du ändra på flera bilder samtidigt. (jag kan tyvärr inte dom svenska benämningarna, men det går å lista ut ganska enkelt.. hoppas att det kan vara nån hjälp..
John
John
SKIBBE
Aktiv medlem
Jag gillar batch delen i http://www.irfanview.com/ som även är gratis. där kan du ställa in många parametrar förutom storleken med.
dock verkar de som deras hemsida är nere men finns på många andra download portaler.
mvh Jan
dock verkar de som deras hemsida är nere men finns på många andra download portaler.
mvh Jan
MartinBabies
Aktiv medlem
Som John Törnblom säger. Eller så gör du en batch i Photoshop, som är ungefär samma sak, fast du kan göra lite mer vad du vill. Det är så jag alltid gör. Det har med funktionsmakron att göra, alltså att du spelar in när du förstorar och sparar en bild, sen så kör du hela funktionsmakrot på en hel mapp. Då kan man passa på att lägga på skärpa och sånt också.
Graylingman
Aktiv medlem
joadoa skrev:
Funktions macro? Vad är det? Jag har precis köpt CS3, berätta gärna!
Mipert har skrivit en artikel