Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Miniatyrer av DNG i Windows

Produkter
(logga in för att koppla)
Suveränt, funkade direkt, man behövde inte ens boota om. Lite irriterande fönster som poppade upp bara....men så är det ju. Nu är allt installerat och normalt.

Håller med, fantastiskt onödigt fönster. "Vill du registera dig?" och enda möjliga valet är Ja...

Tack för tipset i alla fall, detta hade jag totalt missat. Synd att de inte stöder visning av filmremsa också....men man har ju PB.

Tack för tipset!!!
Funkade utmärkt, håller med om att det var en störig pop-up, men den gick ju att döda via Task-managern =)

Funkar fint med PEF fråb istDL iaf... Bör ju funka bra på K100 då också. Finns väl bara ett sätt att få veta ;)

funkade mkt bra, blev lite segare när man öppnade mappar med många raw/DNg filer. men det är ju mkt smidigare än att behöva öppna Bridge varje gång...

bengt luthman skrev:
funkade mkt bra, blev lite segare när man öppnade mappar med många raw/DNg filer. men det är ju mkt smidigare än att behöva öppna Bridge varje gång...

Hur gör jag för att se mina RAW filer i Bridge utan att öppna CS2? Jag läste hur man skulle göra i nån annan tråd men fick inte det till att funka. Alltså jag vill ha det så att jag kan se RAW filerna i Bridge så jag slipper öppna var och en för sig i PS.

om du har K100 så finns det ett plugin att ladda ner på adobeshemsida, de har länkat direkt till pluginet på pentax hesmida. har du k10 kan du ännu inte titta på pef-filer i bridge....cs2 kan inte heller hantera k10-pef

Om man har problem med att se raw-filer i bridge så testa att rensa cachehuvudminnet.

Bilagor

• rensa cachehuvudminne.jpg
    rensa cachehuvudminne.jpg
    72.4 KB · Visningar: 145
Det här funkar oxå om man vill se DNG-previews i windows. K10 PEF's funkar inte..

Klistra in följande i ett nytt notepad-dokument och döp sen till "dng_thumbnails.reg"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.dng\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{3F30C968-480A-4C6C-862D-EFC0897BB84B}"

Kör sen filen.. Voila..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar