Annons

Min sämsta bild (är sämre än din sämsta bild)

Produkter
(logga in för att koppla)
Detta skall föreställa en bardisk... Blev inge bra efter att ha druckit lite för mycket drinkar.. *S*
 

Bilagor

  • p1010306.jpg
    p1010306.jpg
    26 KB · Visningar: 1,960
M_Holmberg skrev:
Detta skall föreställa en bardisk... Blev inge bra efter att ha druckit lite för mycket drinkar.. *S*

Men jag vill nog säga att det är en intressesant del av bardisken som man sällan ser...


Fast det är klart.. kanske dom gångerna när man fått för många drinkar
 
:) Snyggt!(fasansfullt) Men visst blir man oftast lite extra konstnärlig av några glas rött.


/ Kenneth
 
Ojdå... en snabb pippi igen

Blåmes...take off. jag blir nog ingen fågelfotograf..
 

Bilagor

  • img_2148 kopiera.jpg
    img_2148 kopiera.jpg
    70.9 KB · Visningar: 1,922
Padda. Här använde jag ISO 1600. Kanske hade bilden blivit skarpare med lägre ISO?
 

Bilagor

  • padda400.jpg
    padda400.jpg
    53.4 KB · Visningar: 2,316
Fotbollsmatch...
Notera oskärpan i kanterna!
Bakfokusering?
 

Bilagor

  • fotbollssudd2.jpg
    fotbollssudd2.jpg
    8.8 KB · Visningar: 2,270
EF-S 18-55 är inte världens snabbaste att fokusera när det är mörkt. Hittar iaf fokus på det viktigaste. ölen!
 
Svart cocker och boll framför väl fokuserad vägg.
 

Bilagor

  • 2006-06-12-3087_b.jpg
    2006-06-12-3087_b.jpg
    34.3 KB · Visningar: 2,154
Älskade systemkameran på lagning, och barnen kräver att jag ska fota dom på badet.

Hittade en undervattens/engångskamera som gallrats ut från lagret på jobbet och tyckte det kunde vara värt ett försök... Hemsk 400-film + klumpigt grepp + minioptik = jätteutmaning, visade det sig.

Har nog aldrig tvivlat så mycket på mina fotografambitioner som den dagen jag framkallade rullarna och fick se 40 fantastiska bilder som, med mitt finger tvärs över hela bilden och otroligt skarpa och vackra detaljbilder som denna... (ja, lilltjejen inringad på bilden var faktiskt huvudobjekt)

Kommentaren från min 9-åriga lillasyster (som vanligtvis skryter bland sina kompisar om sin "syster i storstan som faktiskt är fotograaaaaaaf") suckade djupt och sa uppmanade:

"Du Amanda.. Nästa gång du ska ta fina kort, tänk på var du håller fingarna, okej? Det har min mamma lärt mig."
 

Bilagor

  • 006_4a.jpg
    006_4a.jpg
    22.1 KB · Visningar: 2,047
Faktiskt min kompis som tog denna (min kamera) minst charmanta bilden av mig. Inte riktigt vad vi hade hoppats, med den har blivit kvar då vi tyckte den var riktigt rolig! :D
 

Bilagor

  • bild 047.minjpg.jpg
    bild 047.minjpg.jpg
    79.4 KB · Visningar: 2,027
Impulsiva fågelkräk!! ;)

Inte helt lyckad bild från Fyrisån, Uppsala 060622... Har dock andra, bättre bilder på samma pippi som tog sig ett rejält bad i ån.
 

Bilagor

  • 089 skrattmåsen som badat färdigt.jpg
    089 skrattmåsen som badat färdigt.jpg
    87.4 KB · Visningar: 1,930
Om man har makroobjektiv och självutlösaren aktiverad och sedan får korn på en spillkråka så byter man naturligtvis snabbt objektiv till ett mer fåglevänligt tele, men det kan inträffa att man glömmer att avaktivera självutlösaren. Då kan man missa timingen och bilden tas medan man funderar på vad som är fel.
 

Bilagor

  • spilld_kraka.jpg
    spilld_kraka.jpg
    13.2 KB · Visningar: 1,896
Sämst å sämst....

Sämre blir det väl ibland, men här är en ett par år gammal bild från kompaktkameran. Ett brudpar och lite "frontfocus"...
 

Bilagor

  • frontfocus.jpg
    frontfocus.jpg
    30.3 KB · Visningar: 1,893
Kom på en till, eller rättare sagt flera hundra! Nån som känner igen den här? Jag är nog inte ensam om den iallafall. Fast det är inte ett objektivlock om nån nu skulle tro det, nej, det är ett av alla kort från dokumentären om min byxficka!

Man köper en fällbar mobiltelefon för att det inte ska hända en massa saker i byxfickan. Meeen funkar det? Nä. Det sitter en jädrans knapp på sidan som INTE går att avaktivera. Å vad tror ni den går till då? Kameran såklart.
 

Bilagor

  • byxfickan.jpg
    byxfickan.jpg
    956 bytes · Visningar: 1,877
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.