Annons

Min portfolio - er kritik!

Produkter
(logga in för att koppla)

thughab

Aktiv medlem
Hallå,

Har precis kommit igång seriöst med mitt företag.

Under tiden jag utvecklar min hemsida så har jag kört upp en lite blandad portfolio. Skulle gärna höra era tankar och tips om vad ni tycker innan jag börjar marknadsföringen på riktigt.

Något som kanske ger fel bild av mig som fotograf? Några bilder jag inte borde ladda upp? Ändra på ordningen? Färger som ser konstiga ut på vissa bilder och skärmar? Låt kritiken flöda.

Tänk det lite som bildkritik fast för hela portfolion!
http://www.emilmedia.se


Emil
 
Ser väl helt ok ut. Personligen har jag dock lite svårt för upplägget med alla bilder kant i kant. Ser nog hellre bilderna "var för sig" så att varje bild talar för sig. Känns renare och snyggare. Tycker jag....

Btw, badkarsmontaget med bebisen fick mig att skratta gott. Bra!

Lycka till!
 
Tycker du att det ser bättre ut såhär:
http://www.emilmedia.se

Vad tycks om bilderna i övrigt? Någon ni anser inte håller måttet? Är verkligen intresserad av att få bra kritik från seriösa fotografer.
 
Snyggt!

Bild massigt tycker jag det ser valdigt bra ut speciellt dina personliga projekt (Portrattet med killen som haller repet var riktigt snyggt). Det anda som fattas ar val fler bilder antar jag :)

Jag har inte kommit igang valdigt seriost an men tar garna ocksa lite kritik pa min portfolio om nagon har lust (forlat att jag lanar trad men vill inte lagga upp en ny trad :p)

www.emilginang.com
 
Helt rätt tycker jag. Kapa på!

Måste säga att det är riktigt classy bilder, var verkligen ingen bild som håller dålig klass. Nu är det bara för mig att byta ut hela portfolion då ;)-

*edit*

Har kikat igenom bilderna några gånger, tycker det ser riktigt bra ut fortfarande! :) Tänkte på en liten detalj bara, bilden där hon håller i röda väskan ser lite konstig ut. Bakgrunden är ojämnt "utskuren" och vissa partier är gråare än andra. Annars ser det riktigt bra ut som sagt.
 
Senast ändrad:
Tycker du att det ser bättre ut såhär:
http://www.emilmedia.se

Vad tycks om bilderna i övrigt? Någon ni anser inte håller måttet? Är verkligen intresserad av att få bra kritik från seriösa fotografer.

Tänker inte kommentera bilderna i sig utan mer på upplägget i portfolion

Personligen har jag svårt för sidor som staplar saker på varandra. Att göra en uppdelning mellan uppdrag, personliga projekt och webb uppdrag där jag själv väljer vad jag vill gå in och titta på hade för min del kännts bättre. Likadant med "om dig/kontakt uppgifter" och kampanjen, jag förstår att du vill trycka på det och nå ut med det men för mig blir det lite mycket "in your face" att skrika ut det innan jag sett din portfolio.

Men detta är bara mina tankar
/Erik

Edit: man ska läsa hela inlägget innan man börjar kommentera, det står ju faktiskt att sidan är under utveckling i ditt första inlägg.
 
Tänker inte kommentera bilderna i sig utan mer på upplägget i portfolion

Personligen har jag svårt för sidor som staplar saker på varandra. Att göra en uppdelning mellan uppdrag, personliga projekt och webb uppdrag där jag själv väljer vad jag vill gå in och titta på hade för min del kännts bättre. Likadant med "om dig/kontakt uppgifter" och kampanjen, jag förstår att du vill trycka på det och nå ut med det men för mig blir det lite mycket "in your face" att skrika ut det innan jag sett din portfolio.

Men detta är bara mina tankar
/Erik

Edit: man ska läsa hela inlägget innan man börjar kommentera, det står ju faktiskt att sidan är under utveckling i ditt första inlägg.

Jag håller med dig till fullo, den sidan som är uppe nu är inte annat än tillfällig. Har precis layoutat sidan som den ska va och ska bara programmera färdigt den. Så håll i hatten med grötigheten. Jag är mest intresserad av att veta om det är någon bild som ni som fotografer tycker inte håller måttet riktigt. Tycker det är en ganska bra tumregel. Om någon annan professionel inte gillar bilden så kommer förmodligen kunder också känna att det är något som inte är rätt.
 
Helt rätt tycker jag. Kapa på!

Måste säga att det är riktigt classy bilder, var verkligen ingen bild som håller dålig klass. Nu är det bara för mig att byta ut hela portfolion då ;)-

*edit*

Har kikat igenom bilderna några gånger, tycker det ser riktigt bra ut fortfarande! :) Tänkte på en liten detalj bara, bilden där hon håller i röda väskan ser lite konstig ut. Bakgrunden är ojämnt "utskuren" och vissa partier är gråare än andra. Annars ser det riktigt bra ut som sagt.

Tack sa mycket! Du har ju helt ratt konstigt att jag inte har markt det innan. Jobbar du som fotograf pa heltid? Jag ska forsoka borja nar jag kommer hem till Sverige igen nasta manad ska bli kul och spannande!

Tack igen!
 
Jag håller med dig till fullo, den sidan som är uppe nu är inte annat än tillfällig. Har precis layoutat sidan som den ska va och ska bara programmera färdigt den. Så håll i hatten med grötigheten. Jag är mest intresserad av att veta om det är någon bild som ni som fotografer tycker inte håller måttet riktigt. Tycker det är en ganska bra tumregel. Om någon annan professionel inte gillar bilden så kommer förmodligen kunder också känna att det är något som inte är rätt.

Översta bilden (den med "kampanj 70%") har ett kraftigt gulstick, som stör mig ordentligt.
Sedan ogillar jag att bilderna är staplade på varandra.
Kör med någon form av "bilspel" istället.
Har byggt designen på min egen sida, så som jag tycker att den bör vara:
http://photo-it.net/

(Kan väl tilläggas att jag planerar att uppdatera min egen sida rejält framöver).
 
Tack sa mycket! Du har ju helt ratt konstigt att jag inte har markt det innan. Jobbar du som fotograf pa heltid? Jag ska forsoka borja nar jag kommer hem till Sverige igen nasta manad ska bli kul och spannande!

Tack igen!

Vad roligt att du kör igång! Jag började på "heltid" förra veckan faktiskt. Jag har fått starta egetbidrag från AMS. Det täcker inte hela "lönen" men en liten start. Sen har jag gjort endel webb och fotojobb sedan innan så jag har lite buffert nu i början när det mest handlar om att marknadsföra sig själv. Ska bli spännande och se hur allt kommer gå. Är ett ganska stort steg känns det som.
 
Översta bilden (den med "kampanj 70%") har ett kraftigt gulstick, som stör mig ordentligt.
Sedan ogillar jag att bilderna är staplade på varandra.
Kör med någon form av "bilspel" istället.
Har byggt designen på min egen sida, så som jag tycker att den bör vara:
http://photo-it.net/

(Kan väl tilläggas att jag planerar att uppdatera min egen sida rejält framöver).

Bra, ska kika över det! :)

Ska nog byta ut den tillfälliga layouten också mot något bättre. Många som tycker det ser hemskt ut. Tack för tipsen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.