ANNONS
Annons

Min kamp mot Canon (BG-E2)

Produkter
(logga in för att koppla)
irrbloss skrev:
Titta noga undertill. Det står försänkt i plasten med ganska små siffror.

Tack, det hade jag aldrig hittat.

Hade dessutom nummer 100707 så det verkar vara den nya varianten eftersom allt efter 096000 ska vara fixat om jag förstått det hela
 
irrbloss skrev:
Hur funkar det med reparation i Sverige? Måste man ringa utomlands och prata svengelska för att sedan vänta 2 månader på att få tillbaka det? Erbjuder Canon Sverige samma service? Jag har inte märkt något fel på mitt grepp trots att det har ett serienummer som ska vara påverkat. Däremot vill jag gärna ha den nya versionen av AA-batterihållaren samt få bekräftat att mitt grepp inte innehåller något dolt fel som kan uppstå när som helst. Om inte annat för att öka andrahandsvärdet vid försäljning i framtiden. Det bästa hade ju varit om man kunde ta det till en ÅF och få ett nytt på direkten.

Canon har både svensk kundtjänst och svensk serviceställe men kan ändå ta upp till 2 månader för att reparera t ex batterigrepp.
 
Digi skrev:
Tyvärr, har inte hunnit. Är borta ibland och har bara telefonuppkoppling i en stuga. Kan du visa tråden?

Mvh Markus

LOL...Tråden är typ den du läser/skriver i just nu.

Jeroen menade att du skulle läsa hela tråden för att förstå att att köpa ett BG-E2 inte är något problem idag eftersom Canon har rättat till problemen.

Så det var ett svar på om du skulle våga köpa ett BG eller inte...
 
Jag ringde Centralservice idag och frågade hur det låg till med utbyte av felaktiga batterigrepp i Sverige. De hade inte hört talas om att det skulle vara något generellt fel på dem. Jag berättade att jag läst det på Canons amerikanska hemsida, då sa han att det inte var säkert att svenska och amerikanska produkter hade samma serienumrering (vilket jag har svårt att tro, ett serienummer borde vara unikt för världsmarknaden inte bara för landet). Hur som helst så fick jag ett ärendenummer och de skulle återkomma till mig när de visste mer.
 
Fotochefen på Canon, Gunnar Wahlhbeck, bekräftar att felet är känt och ska åtgärdas på garantin.

De har duktiga reparatörer på Centralchefer, men yra människor i receptionen.
 
froderberg skrev:
Fotochefen på Canon, Gunnar Wahlhbeck, bekräftar att felet är känt och ska åtgärdas på garantin.

De har duktiga reparatörer på Centralchefer, men yra människor i receptionen.

Fler som är lite yra idag?...centralchefer?...;-)
 
froderberg skrev:
Fotochefen på Canon, Gunnar Wahlhbeck, bekräftar att felet är känt och ska åtgärdas på garantin.

De har duktiga reparatörer på Centralchefer, men yra människor i receptionen.
Vet du om Canon Sverige kommer gå ut med det här i ett pressmeddelande, eller kommer det vara upp till var och en att ta reda på detta?
 
irrbloss skrev:
Vet du om Canon Sverige kommer gå ut med det här i ett pressmeddelande, eller kommer det vara upp till var och en att ta reda på detta?

Det är ju bara att skicka in till service. Jag har pratat med Gunnar Wahlbeck och det är hans besked efter att han kollat upp saken.
 
froderberg skrev:
Det är ju bara att skicka in till service. Jag har pratat med Gunnar Wahlbeck och det är hans besked efter att han kollat upp saken.
Mitt grepp har iofs inga större problem. Det enda som är konstigt är att ibland när ett batteri tagit slut så switchar det fulladdade inte in om man inte tar ut batterien. Detta händer som sagt inte så ofta. Kan man skicka in greppet trots att det eventullt inte är trasigt, bara pga att det har ett serienummer som berörs? Vill ju gärna att de fixar det i preventivt syfte samt få den nya versionen av AA-batterihållaren.
 
Jag köpte mitt för ett par månader sedan på zebramedia och det har det gamla numret. Ska lämna in det så fort jag hinner.

/Pontus
 
Ringde precis Canons support för att höra om felet var åtgärdat på batterigreppen men dom hade fortfarande inte ens hört talas om problemet i europa, bara i USA... Det ska tilläggas att jag ringde i förebyggande syfte eftersom jag inte har köpt något grepp ännu utan ville kolla först.
 
micke80 skrev:
Ringde precis Canons support för att höra om felet var åtgärdat på batterigreppen men dom hade fortfarande inte ens hört talas om problemet i europa, bara i USA... Det ska tilläggas att jag ringde i förebyggande syfte eftersom jag inte har köpt något grepp ännu utan ville kolla först.

Det förvånar inte mig i alla fall.
Tänker på alla de olika svar folk har fått angående cashback-kampanjen när de ringde till Canon.
Hur kan det vara så svårt att låta information gå fram till alla berörda i företaget? Supporten borde vara de första som får informationen.
 
micke80 skrev:
Ringde precis Canons support för att höra om felet var åtgärdat på batterigreppen men dom hade fortfarande inte ens hört talas om problemet i europa, bara i USA...

Det verkar ju säga en del om supporten... Flera andra högre tjänstemän på Canon Svenska känner till problemen och beslut är taget på att det går som garantiärende.
 
Ok, jag fick svar via e-post nu. På norska! Så här lyder svaret iaf:

Hei Magnus,
Jeg ringte deg men fikk ingen svar.
Angående din EOS20D og BG-E2.

Dette gjelder ikke batterigrep som selges i Europa. Det er skilnad på de batterigrepene som selges i Europa og America. Vi har ikke fått noen informasjon om at batterigrep med silverkontakter skal sendes tilbake til Canon fordi at det kan väre feil med de. Skulle dette väre tilfellet så ville jeg hatt den informasjonen.

Så lenge du inte har problemer med ditt batterigrep så kan du trygt använde det.

Med vennlig hilsen
Canon Nordic RCC
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar