inge
Aktiv medlem
Har dom tänkt laga det nya huset så begär en lånekamera med en gång.david.roennlund skrev:
fick hem nya huset idag !!
och det första som hände var att jag fick upp felmedelandet fEf(tror det) sen dog kameran !!!
Faaan !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har dom tänkt laga det nya huset så begär en lånekamera med en gång.david.roennlund skrev:
och det första som hände var att jag fick upp felmedelandet fEf(tror det) sen dog kameran !!!
Faaan !!
inge skrev:
Har dom tänkt laga det nya huset så begär en lånekamera med en gång.
Inte att vara besserwisser, men gör inte objektivet att kameran krånglar, och efter varje reparation krånglar igen? Glapp/kortslutning i objektivets kontakter eller liknande?david.roennlund skrev:
Faaan !!
I elektronikens värld kan allt inträffa. Jag har inte erfarenhet just i D70 sammanhanget, och hoppas att liknande erfarenhet aldrig få på min D70, men rent hypotetiskt kan, t.ex. AF motorn hamna i en kortslutningsposition och just i exponeringstillfället blockera slutaren/spegeln.david.roennlund skrev:
möjligt att det kan vara objektivet !
kan det göra så kameran dör, spegel låser sig ??
Nån som har nån erfarenhet av sådant ?
Fred H skrev:
Jag envisas och skulle föreslå att när du skickar in den (har du redan gjort?) skicka objektivet och CF kortet med och be Nikon kontrollera de tillsammans.
/Fred
david.roennlund skrev:
Faaan !!
right skrev:
är kameran helt död lr blinkar minneskortlampan om du har i ett kort???
Kan inte öppna länken.Jimsan skrev:
Vet inte vad det felet beror på. Men du är inte den enda.
Ta en titt här:
http://forums.dpreview.com/forums/search.asp?query=d70+dead&forum=1034
Hoppas att det kan hjälpa.
Välkommen till klubben Björn ;o]fys96bom skrev:
Jag (eller min svägerska snarare) har detta problem.
Helt död förutom att minneskortslampan blinkar. (Sedan verkar batteriet ta slut väldigt snabbt med.)
Någon som har info om detta?
mvh
Björn