Gip
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Hej Gill!
Tänkte faktiskt på dig och denna tråden ikväll. Även om händelsen inte var alls lika dramatisk.
Satt och pratade i telefon med en annan FS-medlem när brandbilar med tjutande sirener började åka som pop-corn i en gryta utanför vårt hus. Efter att ha avslutat samtalet slängde jag kameran på axeln (med taskigt laddade batterier...) och letade upp orsaken till pådraget. Det var en brand på en stubbåker alldeles intill ett bostadsområde. Hann ta ett par bilder innan batterierna lade av.
Väl hemma ringde jag lokaltidningen som var intresserade och tog en av bilderna, finns här:
http://hd.se/astorp/2006/08/25/brand_stubbaaker
Egentligen inget speciellt med vare sig bild eller händelse, ganska vardagligt. Men i likhet med dig så är det klart att jag känner glädje över att de ville använda bilden, en bild som kom till ganska oplanerat, i all hast, och som speglar en allmänintressant händelse i vår vardag. Den dokumenterar trots allt en otrevlig händelse, speciellt då det finns bebyggelse väldigt nära stubbåkern.
Din bild är både mer dramatisk och fototekniskt bättre än min, dessutom har nog X-pressen liiiiite större spridning... Men jag tror mig ändå förstå den glädje du ger uttryck för i början av denna tråden.
/Arne
Man får nog ha fått en bild publicerad för att förstå känslan