ANNONS
Annons

Mikrofon till DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)

jvd

Aktiv medlem
Ska köpa en mikrofon för DSLR filmning, ingen speciell inriktning utan allmän filmning.
Har tittat på två olika modeller, en Röde Videomic Pro och en Röde Stereo Videomic Pro
(en shotgun och en ambience)
Någon som har erafrenhet av någon av dessa mikrofoner eller någon åsikt om ämnet ??

jvd

Vad skall du mer specifikt ha micken till?
Jag har en jus t nu överflödig röde stereomic pro. Ge ett bud o kanske säljer jag den. Aldrig använd.

Hej Erik

Har varit på Rajala och pratat med dom idag, dom föreslog Videomic pro. Jag köpte en och en "dead kitten"
Tack för ditt erbjudande..

vilket pris hade du tänkt dej ??

Vet inte.
Ge mig ett bud på mail.
Jag har för mig att det är emot forumregler na att deala i trådar.

Den finns i Mullsjö o jag kan ta med den till Stockholm i nästa vecka.
Anledningen till att den inte är använd är att jag ville köpa Plural Eyes. Men köpte man en mick av Röde så fick man med programmet.
Jag använder en Zoomh4n.
Tanken är att en vacker dag byta ut D3100 an o då koppla in en extern riktad mick. Men ngn sådan investering har jag inte tänkt göra på ett bra tag. Då är det bättre att jag säljer den.

Vet inte.
Ge mig ett bud på mail.
Jag har för mig att det är emot forumregler na att deala i trådar.

Den finns i Mullsjö o jag kan ta med den till Stockholm i nästa vecka.
Anledningen till att den inte är använd är att jag ville köpa Plural Eyes. Men köpte man en mick av Röde så fick man med programmet.
Jag använder en Zoomh4n.
Tanken är att en vacker dag byta ut D3100 an o då koppla in en extern riktad mick. Men ngn sådan investering har jag inte tänkt göra på ett bra tag. Då är det bättre att jag säljer den.

blev du av med micen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar