Galaxens President
Avslutat medlemskap
Du blandar ihop medel och median ;-)magnus67 skrev:
De flesta bilder som tas i de flesta olika kategorier når knappt över det medelmåttiga (det är ju innebörden av begreppet medel).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du blandar ihop medel och median ;-)magnus67 skrev:
De flesta bilder som tas i de flesta olika kategorier når knappt över det medelmåttiga (det är ju innebörden av begreppet medel).
Galaxens President skrev:
Färgbilder ;-)
Edit: Fast då är det mer en generel bildkategori än motiv vi pratar om.
Du blandar ihop medel och median ;-)
Incarlight skrev:
Så länge fotografen själv är nöjd så funkar allt, så som jag ser det. Visst finns det motiv jag är trött på att se, men jag ser ingen anledning att klaga på att någon annan inte är trött på samma saker.
Av samtliga typer av bilder som nämnts ovan finns det naturligtvis sådana som höjer sig högt över mängden (outliers). Bilder behöver inte nödvändigtvis vara nyskapande för att vara bäst.
Min personliga hatkategori är bilder som försökts göras intressanta genom att desatureras så när som på någon detalj som fått förbli i färg.
dJb skrev:
Jag tycker nog själv att de flesta av mina bilder består av klichéer men icke desto mindre så kan jag "irritera" mig på alla dessa vitsippor-eller andra-blommor-i-motljus-makrobilder.
Måste bara säga att jag tycker det har en viss betydelse Vem det är som tar dessa "fine-art och lite underground" bilder...lyteskomik skrev:
Vilket är det, i dina ögon, mest överskattade konstfotografimotivet som det går tretton på dussinet av och som folk TROTS detta envisas med att avporträttera? Nu menar jag inte "familjealbum"-bilder som katter, solrosor, skrattande barn m.m, utan sådana som fotografen själv tycker är sådär "fine-art" och lite underground.
JOOO skrev:
Måste bara säga att jag tycker det har en viss betydelse Vem det är som tar dessa "fine-art och lite underground" bilder...
lyteskomik skrev:
Yes, det är helt klart sant. De flesta som använder "deppmotiv" verkar konstigt nog vara 16-åriga tjejer (se bara på deviantart.com, där finns riktiga skräckexempel överallt). Det kan ju vara en fas som du säger, men det vette fåglarna. Vissa tror nog helt enkelt att dessa bilder ÄR nyskapande.