Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mer tele till Canon - nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

Broosan

Avslutat medlemskap
Jag har köpt mig en Canon 500D, är helt nybörjare, var ett kit med då 18-55 objektiv och blixt. Jag köpte även ett fast objektiv 50/1.8. Ja, jag vet jag har skrivit det slarvigt, men ni som kan tror jag ändå förstår.

Jag saknade ju direkt något som jag kan zooma lite mer med då jag haft en Sony kamera med 15xzoom. Har ni något tips på ett objektiv som är ok för en som fotar på ren hobbynivå och inte har så stor budget, dvs ingen alls egentligen, så gärna tips om ja, vilka siffror jag borde klara mig med så att säga...och ja, som ni märker, siffror skriver jag...jag försöker lära mig, men det kommer ta tid med allt vad alla siffror betyder...men vill kunna zooma mer än nu ändå.
 
Canon har ett 55-250 för ungefär 3000 kr som lär vara riktigt prisvärt. Det kanske kan passa?
 
Tackar så mycket för det tipset, känner att jag behöver något mer än de jag har så jag kan komma lite närmare även på avstånd. Tvivlar på att jag som nybörjare kommer att märka om mina objektiv är sämre än andra...är nog först när jag har bättre att jämföra med, just nu är det har jag imponerande nog för mig...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.