Annons

Meningslöst att sälja nu

Produkter
(logga in för att koppla)

Mesch

Aktiv medlem
Jag ser hur det formligen väller in annonser på blocket.
Ska alla sälja allt de har nu för att finansiera sin Nikon D300 beställning eller?

Skulle tro att det krävs rätt låga priser för att bli av med grejjor innan jul.

Synd att man inte har en hoper pengar att köpa billiga prylar för nu. Ett par tre fina objektiv skulle sitta rätt bra.
Jag byter inte ut min D80 innan den är utsliten, vilket borde betyda 40000 exponeringar till minst.

Varför skulle jag göra det den tar ju skitbra bilder, och är inte värd mer än drygt hälften av vad jag gav för den.

Man får utnyttja andras hysteri vid tillfälle helt enkelt. Vanligtvis är ju begagnade kameror väldigt dyra jämfört med hur begagnatmarknaden för övrig elektronik ser ut, men när det kommer ut något nytt så börjar begagnatpriserna närma sig "normal" nivå;-)
Nä, varför skulle din D80 vara sämre bara för att det plötsligt finns en D300? Själv har jag en D200 som brusar och jävlas, men den kommer jag att fota med tills den trillar i bitar. Och det dröjer nog. Lika bra att använda prylarna ordenligt istället och lära sig utnyttja dem:)

Danlo skrev:
Haha! :)
Köpehysterin tränger sig på.. :)

Jag tolkade Kjell's inlägg lite fel igår. Förstod det som att han ville ha en D300, o a läste helt fel. Bra att du behåller din D80 i vilket fall som helst.

Men jag hänger inte riktigt med på det första inlägget. Det är ett konstaterande att många säljer sina prylar nu. Men också att trådskaparen har dåligt med pengar...

Jobba å spara en del då, om du tycker bra objektiv är viktigt.

Hmm.

Det här är ju lite intressant för mig som fortfarande väntar på att köpa min första digitala systemkamera. Har i princip bestämt mig för en Canon EOS 400D, vilket ju blir c:a 7k. Men är en begagnad 20D för 5k plus ett objektiv för c:a 2k ett bättre köp?

Sir Anselm skrev:
Det här är ju lite intressant för mig som fortfarande väntar på att köpa min första digitala systemkamera. Har i princip bestämt mig för en Canon EOS 400D, vilket ju blir c:a 7k. Men är en begagnad 20D för 5k plus ett objektiv för c:a 2k ett bättre köp?

Japp en 20D med objektiv presterar bättre än en 400D utan.

Roger.m skrev:
framför allt blir inte tv programmen bättre...

Fast a, det är ju nästan skit samma för min del då jag bara använder Av programmen. Wiiiiiiiiiii. Fast Tv kan också hålla ställningarna.

(Hoppas att det heter Av på Nikon språk också)

jkma skrev:
...och en tjock-TV blir inte sämre för att det kommit platt-TV.

Dålig liknelse i sammanhanget, tyvärr. De platta TV apparaterna har inte bättre bild överlag i jämförelse mot de gamla tjocka. Inte förrän du börjar jämföra mot de allra bästa platta TV apparaterna börjar de kunna matcha bilden på en bra "tjock TV"

Att det säljs så mycket platta TV apparater beror på att folk vill ha det platt och stort. Bildkvaliteten verkar vara helt irrelevant för gemene man trots att man spenderar en ansenlig summa pengar.

Möjligtvis att liknelsen är bättre om vi drar paralleller till de analoga kamerorna som fortfarande har prestanda som står sig mot digitalt.

För övrigt så kan man se mer än TV på sin TV. Det finns ju film också...

Jag sitter i en liknande situation men med en D2X och en utsliten D100. Funderar allvarligt på hur jag skall göra. Jag behöver två hus, ett som backup. Min D100 sjunger på sista versen rent mekaniskt. Bildkvaliteten räcker dock fortfarande till.

Mina funderingar är om jag skall investera i D300 eller chansa på att min D100 funkar en tid till och vänta på en eventuell D300FX.

Att sälja D2X är uteslutet även om jag köper en D300 som verkar vara en kamera som matchar D2X på alla fronter och är bättre på höga iso (förmodligen). D3 är överkurs just nu. Jag har inte foto som min huvudsakliga inkomstkälla längre, den var så när jag köpte D2X.

Om jag skall vara ärlig så räcker D300 rent specifikationsmässigt men då med handgreppet. Jag behöver då och då den snabbare bps som det ger. Jag plåtar mycket sport såsom hockey och fotboll och då är det enklare att fånga BILDEN med den snabbare matningen.

Men att sälja D2X till de priser de går för är inte intressant. Den genererar fortfarande bilder med en fantastisk kvalitet om man bara håller sig på max iso800.

Jag har ställt mig i kö för en D300 men jag vet faktiskt inte om jag kommer att köpa kameran.....Hmmmm

När det gäller debatten om tjock vs plattTV så föredrar i alla fall jag min "gamla" tjockTV från Sony. Den är en av de alllra sista årgångarna och har en bildkvalitet som jag anser vida överstiger den jag sett med plattTV. Någon enstaqka plattTV har haft en kvalitet som jag accepterar men då är prislappen allt annat än human.....

Mankan G skrev:
När det gäller debatten om tjock vs plattTV så föredrar i alla fall jag min "gamla" tjockTV från Sony. Den är en av de alllra sista årgångarna och har en bildkvalitet som jag anser vida överstiger den jag sett med plattTV. Någon enstaqka plattTV har haft en kvalitet som jag accepterar men då är prislappen allt annat än human.....

...tills du vill köra material med högre upplösning. Men priserna blir ju inte humanare för det...:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar