MrSmith skrev:
Jag ser hur det formligen väller in annonser på blocket.
Ska alla sälja allt de har nu för att finansiera sin Nikon D300 beställning eller?
Skulle tro att det krävs rätt låga priser för att bli av med grejjor innan jul.
Synd att man inte har en hoper pengar att köpa billiga prylar för nu. Ett par tre fina objektiv skulle sitta rätt bra.
Jag byter inte ut min D80 innan den är utsliten, vilket borde betyda 40000 exponeringar till minst.
Varför skulle jag göra det den tar ju skitbra bilder, och är inte värd mer än drygt hälften av vad jag gav för den.
Vadå väller in annonser ??
Jag tittade igenom de 5 första sidorna (hela Sverige) och vad fann jag ? Jo inte enda D80 eller D200 ! Några D50 och D40.
Hittade i mitt tycke endast två intressanta annonser: Nikon 18-200 VR 5900:- Alldeles för dyrt. Nikon 17-55/2,8 för 11000:- Köper jag billigare på nätet från USA !
Nä, folk tror att dom kan få tillbaka det mesta av vad dom själva har pröjsat. Det går inte.
Själv ska jag sälja min D80 med 18-135, två st 2gb SD,fjärrutlösare,UV,Polfilter,bok om D80,Tom Hogans CD. Jag räknar inte med att få mer än ca 8000:-
Och Ja, jag har beställt ett D300 hus, och är jä....t sugen på nya 24-70. Finns det i Hong Kong i Feb. när jag är där, då slår jag till.Huset köper jag här hemma,om det hinner komma till Januari då jag åker.
Oj,det här blev en riktig utsvävare
Jag skyller på det goda vinet !
Ha en bra kväll !