Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellankamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Izakzon

Avslutat medlemskap
Det är inte svårt att hitta en bra nybörjarkamera. det finns tusen tips.

och det är inte svårt att hitta en proffskamera. det finns tusen tips.

men där emellan?

jag fotar med en pentax p30. och har gjort så i två år. och jag vill inte vara hindrad av min kamera. inte ens vet jag om jag är det. men jag har för mig att nikons kameror exponerar bättre. är det så?

och finns det en mellanvägskamera?
 
Hej!
Fotograferade precis som du med en Pentax p30t fram tills för 2 år sedan. Anledningen till att jag bytte var att jag ville kunna göra lite fler saker med kameran. Skaffade mig en begagnad(demoex) Minolta Dynax 800si för 2500 och är väldigt nöjd med den. Den har väl några år på nacken men har allt jag någonsin kommer att behöva (förutom spegeluppfällning). Men om du inte vet om du behöver en bättre kamera kanske du inte behöver det heller. Kan du känna att du saknar något med den kameran du har nu?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.