Annons

Mattsons Foto suger

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag får citera wikipedia: Läsförståelse är förmågan att tolka och besvara läst text.
Wikipedia har i detta fallet tolkat ordet rätt, men inte förstått innebörden.
 
OK ... kan du inte vara lite mer konkret? Använda din bättre läsförståelse och tolkningsförmåga till att förklara vad missförstånden i tråden består i, och gärna också vad den korrekta definitionen av läsförståelse är?
 
Jag har lovat lämna rapport så:

Jag har nu varit på Mattsons och fått en förklaring (av Mats, tror jag), ny film, och pengarna tillbaka för framkallningen.

Förklaringen är att det blev fel, filmen kom fel i klippmaskinen från början, man kollar efter en sådär fyra rutor, och han skulle ha sett att det blev fel och hade han gjort det skulle jag inte betalat. Det var också en glipa i de monterade bilderna på någon millimeter som han kunde ha sett. Han bad mig komma tillbaka och framkalla filmen jag fick, hos honom. Allt detta är snällt naturligtvis, och det är inget han måste göra.

Inget roligt att påpeka folks misstag, och i detta fallet behövdes det inte så mycket påpekanden, det var klart för mig att han skämdes, och jag tycker att det är tråkigt.

Tyvärr är det så att jag vill veta att filmen inte blir förstörd om jag lämnar iväg den. Det finns aldrig garanti för något, och alla kan göra fel (jag också) osv, men det här var för mig för stort fel. Och ett för mycket. Kul är det inte.

Sedan måste jag säga att jag är lite förvånad över vilken nivå inläggen på den här sidan har hållit: Återigen, jag har inte angripit någon på denna sida. Vad finns det för anledning att misstänkliggöra mig? Det har varit än emulsionsfel, än fel i batcher, än fel i exponering, ja fel i allt utom i det som gjorde mig arg först: Mattsons processande av filmen. Det är faktiskt MIN film som blev förstörd.
 
jo visst är det din film som har hanterats fel,jag kan bara nämna att Institutet för färgfoto soppade 5 diafilmer i negativbadet på 80 talet och alla var tagna ute på jobb i Indien

förstår du att fel kan begås (vi är bara människor) så behöver du inte ta i så förbannat och skriva " Djävla skitaffär.Mattsons Foto suger, De är helt inkompetenta och De är helt värdelösa.
Och du är förvånad över svarsinläggen !!!

Mattssons Foto har funnits länge , Sveriges äldsta fotoaffär och de är mycket kompetenta vilket jag och 100tals kollegor samt Försvaret,Polisen, Tullverket. Scanpix och de stora tidningarna och bildbyrerna i Sverige (för nämna några) kan vittna om
 
Senast ändrad:
Sedan måste jag säga att jag är lite förvånad över vilken nivå inläggen på den här sidan har hållit: Återigen, jag har inte angripit någon på denna sida. Vad finns det för anledning att misstänkliggöra mig? Det har varit än emulsionsfel, än fel i batcher, än fel i exponering, ja fel i allt utom i det som gjorde mig arg först: Mattsons processande av filmen. Det är faktiskt MIN film som blev förstörd.

Du skriver att du inte angripit någon, men jag skulle bli rasande arg och upprörd om någon gick ut publikt och sågade mitt företag rakt av för att jag har gjort ett litet misstag vid ett enda tillfälle. Denna någon som du "inte" angriper är i själva verket flera personer som har sin inkomst från företaget. Nu tror jag inte att din sågning kan förstöra Sveriges äldsta fotoföretag (enl egen utsago), men det känns lite orättvist att gå ut så hårt som du gjorde.
 
Du skriver att du inte angripit någon, men jag skulle bli rasande arg och upprörd om någon gick ut publikt och sågade mitt företag rakt av för att jag har gjort ett litet misstag vid ett enda tillfälle. Denna någon som du "inte" angriper är i själva verket flera personer som har sin inkomst från företaget. Nu tror jag inte att din sågning kan förstöra Sveriges äldsta fotoföretag (enl egen utsago), men det känns lite orättvist att gå ut så hårt som du gjorde.

Två misstag vid två tillfällen. Är att klippa sönder en diafilm en litet misstag, så har du och jag olika åsikter. Men det är klart det är inte din film. Det står dig fritt att bli hur arg som helst å Mattsons vägnar.
 
Två misstag vid två tillfällen. Är att klippa sönder en diafilm en litet misstag, så har du och jag olika åsikter. Men det är klart det är inte din film. Det står dig fritt att bli hur arg som helst å Mattsons vägnar.

Alla kan ha en dålig dag på jobbet, eller hur?
Om man däremot hört negativa omdömen från många olika håll och upprepade gånger har de säkerligen förtjänat det.
 
Ja, det är förstås väldigt tråkigt att du förlorade 36 pulitzerpris i rad i och med detta, men det är ju ändå lite tråkigt att du ändå tycks klaga väldigt mycket på att det finns folk som efterlyser den andra sidan av händelsen, hur fritt du nu ändå plötsligt tycker att det står dem att bli "arga" å fotoaffärens vägnar.

Det kanske var syrrans bröllop?
Pappas begravning?
Vem är du som helt magiskt kan värdera andras bilder utan att ha sett dem?

Det är ok att bli arg när en tjänst går så käpprätt åt pipan och det spelar faktiskt ingen roll om de fixat 200 miljoner filmer felfritt förut.
 
Om det så vore riktiga utomjordingar jag fångat på bild hade jag tagit upp fadäsen med butiken innan jag startade en tråd om hur de sabbat årtusendets största nyhet. Oavsett om det var första gången jag anlitat butiken eller den miljonte.

kan bara hålla med. Jag frågade ts om syftet med tråden o vad han ville få ut av den fick inget svar. Hade han gått till affären o dom hade inte kompenserat honom så hade det varit rätt att kalla dom en skitaffär men att kalla dom det för att dom gjort ett fel o inte ens fått veta om det är inte ok.
Dessutom om han lämnat in ett negativ o fått en förstoring med färgstick o varit missnöjd varför då gå dit igen o lämna in rullar?
Tyvärr så har jag själv råkat ut för fel på dia vid 3 gånger utav ca 500 lämnade rullar så visst kan det bli fel men det hände inte ofta. Jag klippte för det mesta filmen själv eftersom jag skulle märka upp o mappa bilderna till kunder. Däremot så är kompensationen snål från mattson visserligen enligt (norm) men jag fick alltid minst 10 rullar fri framkallning när labbet klantat till det. Nu har jag aldrig varit inne på mattson men använt andra kända aktörer i stockholmstrakten. Internet är fantastiskt på många sätt men om man vill skulle man kunna jävlas med en affär oavsett fel eller ej o jag påstår inte att ts gör det men jag har bara lite svårt att förstå varför inte han tog det face to face innan han startade tråden. Vad ville du tjäna på det? vad ville du uppnå? För välkommen till verkligheten ibland blir det fel o visst butiken ska stå för sitt fel men ibland går det inte att backa bandet o jag får bara hoppas att det inte var superbilder som blev sabbade.
 
det märkliga är att killen kommer hit och kastar skit istället för att ta det med affären , skriver 8 inlägg och sedan är han inte medlem längre vad jag kan se
 
Om det så vore riktiga utomjordingar jag fångat på bild hade jag tagit upp fadäsen med butiken innan jag startade en tråd om hur de sabbat årtusendets största nyhet. Oavsett om det var första gången jag anlitat butiken eller den miljonte.

Absolut, det hade varit snyggare! Vad har det med bildernas värde att göra och varför behöver du ens antyda att de inte är viktiga?
 
Hoppas det löser sig med Matssons. Om TS inte kan stå upp för sina inlägg så skiter vi i det. Finns ju MASSOR av andra trådar att gnabba runt på.....:) Som säkert ger mer än denna......
 
Två misstag vid två tillfällen. Är att klippa sönder en diafilm en litet misstag, så har du och jag olika åsikter. Men det är klart det är inte din film. Det står dig fritt att bli hur arg som helst å Mattsons vägnar.

Du verkar ganska hysterisk och därmed hämmad i din verbala förmåga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.