Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mastfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexNerö

Aktiv medlem
Har införskaffat en 18 meter hög mast att sätta kameran på
av Halmstad Flygfoto,, vad kan man skriva om det? är det någon som har något att säga? jag är helt novis och gör det för att det är kul men kan man kommersialisera detta är det ju ännu roligare?
inte många som håller på verkar det som?

Dumt

Alltså till att börja med så skulle jag säga det var ett väldigt dumt val. Du betalade mer än 50 procent för mycket för utrustningen. Det är svindyrt. Och du får ingen valuta för dina pengar på samma vis som andra lösningar som finns på marknaden.

"Från någon som har stor erfarenhet i branschen"

Alltså till att börja med så skulle jag säga det var ett väldigt dumt val. Du betalade mer än 50 procent för mycket för utrustningen. Det är svindyrt. Och du får ingen valuta för dina pengar på samma vis som andra lösningar som finns på marknaden.

"Från någon som har stor erfarenhet i branschen"

Är inte det där ett rätt dumt svar? Bara att säga att det var dyrt utan att beskriva något billigare?

Du har rätt

Igentligen. Jag saknade bara tiden när jag skrev. Ber om ursäkt.

Men man kan börja på teleskopmast.de eller teleskopmaste.de.
Ska kolla bland alla sidor jag har sparade. Det finns mycket billigare alternativ som även är enklare att hantera.

Jag har hittat vajerstyrda vevmaster på 24 meter som haft en prislapp runt 40 000 kr. Den går snabbare att hissa upp med vajer istället för att pumpa upp. Och en pumpmast på 18 meter skall inte kosta mer än 20 000 kr enligt vad jag hittat tidigare.

Och den plattform (pan/tilt huvud) för att styra kameran kostar 980 kr. Dock är den med sladd. Är en ombyggnation som behöver göras. Eller en kabelförlängning. http://www.sensablethings.co.uk/resources/products/image1/001999/pan head.jpg

http://grizzlypro.com/Merchant2/graphics/00000001/ptzhead_Large.jpg

man hittar olika priser. Har i en PDF hemma vad det är för fabrikat. Återkommer i saken.

Senast ändrad:
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto