Annons

Massa nya Canon här

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, S90:n känns riktigt, riktigt intressant för mig! Klart kompaktare än G11:an, ljusstarkt objektiv, relativt stor sensor och en massa manuella möjligheter. Förvisso hade jag hemskt gärna önskat 24mm i vidvinkelläget, men 28-105 är inte helt illa. Undrar dock hur en eventuell LX4:a från Panasonic skulle kunna tänkas se ut...
 
Hmm, S90:n känns riktigt, riktigt intressant för mig! Klart kompaktare än G11:an, ljusstarkt objektiv, relativt stor sensor och en massa manuella möjligheter. Förvisso hade jag hemskt gärna önskat 24mm i vidvinkelläget, men 28-105 är inte helt illa. Undrar dock hur en eventuell LX4:a från Panasonic skulle kunna tänkas se ut...

Det känns som att man får välja mellan blixtsko/optisk sökare eller f/2.
Annars är ju kamerorna väldigt lika.
Känner ungefär likadant. S90 känns riktigt intressant.
 
Du får läsa tråden, först spekulerar man och sedan bekräftar man.
Jag skapade tråden i första hand för att följa de produkter som har påannonserats idag (vilket jag även påpekar i tråden)
...
Det är lugnt, jag vill bara försöka undvika att behöva gå in och läsa tio olika trådar bara för att jag vill läsa in mig på vad Canon har hittat på :)

Fast 99,5% av fotosidans medlemmar har aldrig varit inne i den andra tråden och vet vad som skrivits.

Så är man en av dom 99,5% och nyfiken på vad Canon släppt idag och ser trådarna:
- Canon 2009-2010
- Massa nya Canon här

så är det nog troligare att man går in på den här tråden pga rubriken.

Håller dock med om att det är dumt med många trådar om samma sak.
 
S90 har ju största bländare 2.
Men det borde ju vara enbart i vidvinkelläget.
Frågan är hur snabbt bländaren minskar med brännvidden?
Hittar inte det i någon specifikation. Någon som sett några uppgifter om det för S90 och G11?
 
S90 har ju största bländare 2.
Men det borde ju vara enbart i vidvinkelläget.
Frågan är hur snabbt bländaren minskar med brännvidden?
Hittar inte det i någon specifikation. Någon som sett några uppgifter om det för S90 och G11?

Maxbländaren hos S90 är 2,0 - 4,9 medan den är 2,8 - 4,5 hos G11. Exakt hur maxbländaren varierar genom brännviddsomfånget framgår inte för någon av kamerorna.

Värt att notera är att G11 alltså har en större maxbländare vid sin längsta brännvidd (motsvarande 140 mm) än vad S90 har vid sin (motsvarande 105 mm).

Så S90 är ljusstarkare i vidvinkeländen och G11 i teleänden.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.