Annons

Mary Ellen Mark,en legend har avlidit.

Produkter
(logga in för att koppla)
Det borde väl vara värt en liten blänkare på Fotosidans förstasida?

När blev hon känd nog för att synas i våra vanligaste fototidningar? Det känns som att hon alltid har funnits där.

Det borde väl vara värt en liten blänkare på Fotosidans förstasida?

När blev hon känd nog för att synas i våra vanligaste fototidningar? Det känns som att hon alltid har funnits där.

Vi har skrivit om det på vår Facebook-sida. En del korta nyheter publiceras direkt där i dagsläget, men det är bara temporärt.

Bilagor

• Skärmklipp 2015-06-01 23.25.12.jpg
    Skärmklipp 2015-06-01 23.25.12.jpg
    67.4 KB · Visningar: 53
Vad är det man inte skall läsa ?

Facebook, Instagram, twitter, och massa annat skall man läsa och hänga med. För att inte tala om alla appar, eller nappar som jag fördrar att kalla dom. Ständigt uppkopplad med sina lilla nalle skall man vara dag och natt.
Så det är naturligt att en så lite händelse som att Mary Ellen Mark avlidit finns på hela världens "fasboke", som min äldre släktning säger. Men å andra sidan är han ju analog och inte i närheten av den underbara digitala tekniken. Man kan ju undra hur han har klarat av sitt liv under dom 97 åren han nu levt.
Om inte annat så tänker jag plocka fram ur frysen en sådan där analog film som man måste ha det mörka rummet för att få fram efter att jag förevigat honom på bild. För någon tid sedan visade han mig en bild från året då han och hustrun stod framför en fotograf då de gifte sig. Och kan ni tänka er bilden är lika klar som då och man kan även göra kopia från ett negativ, tror jag det heter. Att det var möjligt på den analoga tiden.
I övrigt fortsatt trevligt sommar.

Att vi publicerade nyheten på Facebook har bara med att det var det enda möjliga från en telefon i utlandet.

Åter till ämnet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar