Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manualer och instruktionsböcker till Nikonprodukter

Re: Svensk manual till Nikon D70

Vad jag vet är det bara den engelskspråkiga versionen som finns som PDF. Den svenska får man köpa i pappersform.
 
Kontakta Nikons support för att höra med dem? De brukar svara rätt snabbt på frågor och kanske kan du få köpa "pappersmanualen" till ett hyfsat pris?

/Nonno
 
SB800 manual

Hej.
Är det någon som vet var man kan hitta manualen til nikons blixt sb800?
Jag har kollat på nikons hemsida men inte lyckats hitta något vettiggt.
ciao
 
Jo den finns på Nikons hemsida. Klicka på "supportcenter" och skriv in SB-800 i sökfältet. Blixtfotoguiden kommer upp som nr 3 i listan och manualen som nr 4. Bara att klicka och plocka hem PDF-filen.
 
Svensk manual till Nikon D200

Hej!

Är det någon som vet hur eller var man kan få tag på en svenska manual till Nikon D200? Jag köpte nämligen min kamera i USA och fick då bara en engelsk.

Kanske finns något ställe där man kan ladda ner den?

Tack på förhand!
 
Re: Svensk manual till Nikon D200

kj0rling skrev:
Hej!

Är det någon som vet hur eller var man kan få tag på en svenska manual till Nikon D200? Jag köpte nämligen min kamera i USA och fick då bara en engelsk.

Kanske finns något ställe där man kan ladda ner den?

Tack på förhand!

http://nikoneurope-se.custhelp.com/...xODgmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1tYW51YWw*

Här kan du beställa en manual i pappersform.

Eller så kan du prova att ringa Nikon Svenska i Upplands Väsby. Dom kanske har manualer till försäljning.

/K
 
instruktionsbok nikon d80

Jo som sakt är de någon som har en sådan eller om de går få hem på nätet ???


Mvh pierre
 
Jag vill ha den på svenska =)

Jag var inne sa till i butiken fööra söndagen och han gorde en beställning på en
ska de behöva ta över 1 vecka skicka en manualen
från dom ???
 
Ladda ner Svensk manual till D80?

Kan man ladda ner en Svensk manual till en D80 någonstans?
/Mvh Thomas
 
Jag har inte sett svensk för nedladdning. Printad tycks gå beställa för smått hutlösa 450 kronor. Engelsk manual har jag däremot sett som nedladdningsbar PDF, helt gratis. Mejla dem och fråga - kanske finns även svensk i PDF.
 
Kör inte DC++ längre..
Dåligt att jag ite fick med någon manual, köpte på Scandinavian photo i Göteborg.
 
Håller med, när det är på så vis så klart de måste skicka manual.

På tal om detta... jag såg ett uppackningsklipp på Youtube. Där öppnades en D80, amerikanskt "outfit kit", där fanns hela 2 printade manualer i boxen. Någon som vet vad vi här i Sverige inte får att läsa, då vi bara får en manual? (Fick inte riktigt grepp om skillnaden på de två böckerna i klippet)
 
hehe, det är väl trehundra sidor text med saker man INTE ska använda kameran till. Som att bada med, tvätta i tvättmaskinen med, använda som tofflor etc....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.