Voffo gör di på detta viset???
Tänk vad människor tänker olika(o tur är det...) Jag hamnade på denna sida när jag öppnade "fotosidan"(vilket ofta är ett nöje för fotointresserade) Har fortfarande inte begripit var konflikten ligger...Själv är jag en glad(oftast) amatör, som med glädje förlorade mig i rödljusets sken i mörkrummet timvis, och skuggade ,överexponerade och retuscherade mina svartvita bilder. Har konstaterat som det sägs i TV "alla är fotografer".(om de har tillgång till en fotokamera och/eller dator samt hyfsat med teknisk,t kunnande.) Någon estet behöver man inte v ara, inte jonstnärlg, inte ens ssklt intresserade behöver man vara, Det blir bra ändå!!!!
Så det där med manipulerade foton, javisst alla foton blir ju manipulerade på något sätt. Och jag har börjat gilla det, så riktigt rasren är jag kanske inte längre, var nu gränsen går....Hur som haver, kan vi inte bara njuta av det vi tycker om att se på och låta bli att titta på det andra?När nu tekniken klassat ut konstnärligheten och det gamla hantverket fotografi, kan åtminstone jag erkänna att jag tycker att det är ganska spännande med alla dessa metoder som finns att förändra-sköna-fula-trolla och värra bilderna vi tagit, allt med dessa fantastiska små appar i teknikens tjänst.
Detta kanske var ett fullständigt irrelevant inlägg, men jag kunde bara inte låta bli...
Ha ett riktigt trevligt och innehållsrikt nytt år 2014
Tack för mig