Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

manfrotto 322RC2

Produkter
(logga in för att koppla)

phanton

Medlem
Hej, är det någon som vet om man med ett manfrotto 322RC2 kan vinkla kameran så att man kan ta vertikala bilder?
 
Taget från Manfrottos hemsida ang 322rc2.

by moving the camera plate, the 322RC2 can be used right- or left-handed, in either horizontal or vertical configuration
 
hmmm, jag tolkar det som att dom menar att man kan sätta handtaget antingen horisontellt eller vertikalt. Ser ut som så på bilderna på deras hemsida. Hoppas dock att jag har fel.
 
phanton skrev:
Hej, är det någon som vet om man med ett manfrotto 322RC2 kan vinkla kameran så att man kan ta vertikala bilder?

Inga problem med att ta vertikala bilder! (jag äger en sån)
Väldigt smidig kulled f.ö. Enda nackdelen, som jag ser det, är att man inte riktigt kan ta panoramabilder.
/Max.
 
Någon som provat att använda den vid macrofotografering? Några komplikationer?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.