Annons

MacBook PRO vs Sony Vaio F

Produkter
(logga in för att koppla)
Först konstaterar du att Mail och alla andra produkter inkl OS X suger på att lämna statusinfo. När du sedan får en förklaring på hur det går till, efterkonstruerar du problemet så att du ändå ska få rätt. Pinsamt... vem som är troll i denna och alla andra liknande trådar är ingen som helst tvekan för mig. Med en grundmurad negativ inställning till OSX kan det aldrig bli en bra dator i dina händer. Sälj den, eller lär dig lite mer!
Så varje gång du får en förklaring på ett problem accepterar du den som den enda rätta? Du måste leva ett väldigt underligt liv. Problemet var givetvis inte efterkonstruerat, det är något du hittade på för att ge dig själv en mening att skriva inlägget, problemet är reellt och något jag stört mig på, annars skulle givetvis inte ta upp det. Menar du att du själv sitter och hittar på saker och försöker projektera det på mig?
Nej alla som tycker illa om något i OS X tycker du är dumma i huvudet, det vet vi, så fort någon kommer med solida argument så skriver du "jag använder bara datorn, du har fel" och försvinner tills du hittar nästa inlägg att lägga en meningslös kommentar till.
Skulle inte du låta bli att skriva/citera mig? Jag vet ju att du inte har några svar på frågor utan du skyller på allt annat, varje gång. Du kan ju svara på ditt första påhopp (även ifall jag vet att du hittade på det from tomma luften), när konstaterade jag att alla produkter suger?

Du kan ju svara på ditt första påhopp (även ifall jag vet att du hittade på det from tomma luften), när konstaterade jag att alla produkter suger?

Jag citerar dig:
Mail till OS X kan jag iaf inte rekommendera, likt alla andra produkter och OS:et i sig har man inte en aning om vad det håller på med, en mailserver kan vara nere en dag och då får inte så mycket som en viskning om att något är fel

Det är mycket brus i den här tråden nu. Om man skulle ta bort alla inlägg som inte behandlar kärnämnet, dvs vilken av de två datorerna är bäst, så skulle det inte bli många rader kvar.

Sedan vilket operativsystem man föredrar är en annan fråga som har diskuterats minst en gång tidigare.

Det ska bli intressant att se vad som finns inuti Apples kommande MacBook Pro och vad datorn kommer att kosta.

Hur bra är skärmen i den Sony-datorn?

Med iPad kommer användaravtal där Apple får lov att radera min filer. Gillar inte den stilen alls.
Detta har du säkert hört från gänget från EFF som klagade på iPad, och demonstrerade utanför lokalen där Apple höll presentationen, med mägder av påhittade påståenden om iPad. Allt detta innan Apple ens hade meddelat att det skulle finnas en iPad. Apple har inte presenterat något "användaravtal" alls.

Jahaj är ni igång nu igen... Ni vet själva vilka jag menar. Förstår inte varför ni ens försöker debattera med varandra, det slutar ju bara såhär?

Nåväl. Nu ber jag er återigen, vänligen men bestämt, att försöka diskutera sakfrågan istället för varandra. Eller gå ut och fotografera.

Låt dom hålla på. Fotosidans forum är ändå inte samma källa till information som den var förr. Det är mer en lekstuga för ordbajseri.

Så du förstår inte den enkla meningsbyggnaden? Du har glömt att fetmarkera andra hälften av syftningen (antagligen för att du insett hur galet ditt påstående var).

Per: Skärmen är väl rätt ointressant, den är dålig på båda, dock är den matta skärmen på MBP väldigt behaglig för att läsa och utveckla på. Vad som finns i nästa MBP är ganska självklart, en vanlig CPU från Intel (om Apple är smarta erbjuder dom även high performance parts som uppgradering), DDR3 och antagligen med större push på SSD, this is not rocket science people :)

Låt dom hålla på. Fotosidans forum är ändå inte samma källa till information som den var förr. Det är mer en lekstuga för ordbajseri.
Men det är det fotosidan strävar mot, fråga vem som helst, inklusive moderatorer. Fakta är inte intressant, endast subjektivt babbel.

Det finns inga moderatorer på Fotosidan. Det är som att odla orkidéer utan att rensa ogräs. Till slut är det bara ogräs kvar.

Men det är det fotosidan strävar mot, fråga vem som helst, inklusive moderatorer. Fakta är inte intressant, endast subjektivt babbel.

Att vi är just på Fotosidan borde ju innebära att
man strävar efter fotorelaterade diskussioner.

Diskussioner runt datorers eventuella styrka
eller brister bör väl således, i första hand,
handla om bildredigering eller dylikt.

Jag är helt övertygad om att det finns forum utanför
denna sajt där din "objektiva" kunskap kan ge dig
den bekräftelse du så enträget söker.

Dina trådmeter av inlägg, så långt ifrån ämnet,
upplevs just som subjektivt babbel.

Med tanke på dina nedlåtande åsikter om FS
är din starka närvaro här högst förvånande.

Att vi är just på Fotosidan borde ju innebära att
man strävar efter fotorelaterade diskussioner.

Diskussioner runt datorers eventuella styrka
eller brister bör väl således, i första hand,
handla om bildredigering eller dylikt.

Jag är helt övertygad om att det finns forum utanför
denna sajt där din "objektiva" kunskap kan ge dig
den bekräftelse du så enträget söker.

Dina trådmeter av inlägg, så långt ifrån ämnet,
upplevs just som subjektivt babbel.

Med tanke på dina nedlåtande åsikter om FS
är din starka närvaro här högst förvånande.
Handlar fotosidan fortfarande om foto? Sist jag kollade förstasidan var det i princip bara reklam och några små undanträngda tumnaglar.

Du är säkert medveten om att allt underliggande i en dator är i högsta grad relevant för bildbehandling, det är faktiskt en grej som är ganska krävande och då spelar trådhantering, minnesallokering och bushastigheter stor roll, att ignorera detta är rätt meningslöst.

Tro mig, jag behöver ingen bekräftelse från någon på Fotosidan, det finns otroligt få människor här som faktiskt vet vad dom pratar om, det funkar dock ypperligt som ett experiment i hur äldre människor i många fall inte kan hantera moderna kommunikationsmedium (ganska påtagligt på Fotosidan där många medlemmar bara vill läsa hat och förakt i inlägg för att det får dem att kunna självmotivera angrepp tillbaka).

I alla diskussioner av värde finns det två eller flera åsikter, problemet är att så fort en åsikt inte passar stammisarna här på FS så tar dom det personligt och sen blir det massa dravel. Det är t.ex. oartigt att kräva saklighet här, något som annars anses som en förutsättning.

vilken färgkopiator är det?

Jag var med och installerade snöleopard (uppgradering) till en kollega, vi fick då slänga förvald skrivare i Inställningar och "fax och skrivare" och på nytt välja skrivaren så fungerade det utan problem, kan det vara något liknande med er färgkopiator?

Lite tips från Apple http://support.apple.com/kb/HT3669

http://download.support.xerox.com/p..._Matrix/other/macosx/en/MacOSX10-6_Matrix.pdf

Det är en Xerox Docucolor 3535.

/Karl

Visst, jag kan kan väl ta till lite hårdare moderering om du vill.

Tex en medlem som direkt efter ett inlägg från mig om att återgå till ämnet istället fortsätter diskutera diskussionen (subjektivt babbel?) borde väl bannas, eller vad tycker du?

Så länge man inte porrsurfar hela dagarna så är Windows inga problem (Blink Blink Risdal!) Jag installerar Windows vart 3:e år, dvs när jag uppgraderar till en ny maskin! Jag var dock korkad en gång och sålde en laptop jag inte behövde till en snuskhummer till kompis, det enda han gjorde på laptoppen var att porrsurfa, jag fick ominstallera hans laptop varannan vecka!!!

Ingen bärbar mac kan återge Adobe RGB färger och nyanser, det är faktiskt få prof skärmar som kan det exv Eizos dyra skärmar har omfånget. Så jag är lite misstänksam/skeptisk mot Sony, en uppmätning kommer att visa hur stor färgrymden är

Det är vad Sony själva uppger, det är tillräckligt bra för mig, laptoppen kommer endast användas sporadiskt, mest på worksshops av min tjej, normal redigeringen sker på arbetsplatsen med vanliga skärmar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar