Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo jag är väl medveten om det! men jag tog ett citit i högen. Du får ursäkta mig för det. men den meningen du skrev passade så bra, till ett svar till alla.

Och jag hoppas att Fotosidans Staff läser detta!! Om det hade funnits en funktion här på forumet så att man kan citera flera, så hade inte sådana "felcitat" behövs!

Ett sådant stort forum! Men man kan bara citera en person! Helt värdelöst!
Och jag är helt medveten om @ xxxxx "jag svarar dig saken" men hur ska personen hitta tillbaka till svaret?

Jag ska själv anmäla detta inlägget till Staff (om det nu går) för så här kan det inte fortsätta!

För @ xxxxx "jag svarar dig saken" ser man ju i nästan varje tråd!

Och det är ingen större sak att fixa till så att man lägger till en "Citera flera" knapp här i forumet!
Det går att göra manuellt via BB-code.

Det är fotosidans forum, förvänta dig inte för mycket.

Jag har Rapporterat mitt inlägg nu och framfört mina önskningar nu, och det är faktiskt inte bara mina önskningar, många fler önskar en "Citera flera knapp"

Så du/ni får gärna med klicka på Rapporteraknappen så kanske det blir av!

Och pallar du inte skriva, så kopiera detta och klistra

" Vi önskar hemskt gärna en "Citera flera knapp" då det är väldigt smidigt för medlemmar att hitta tillbaka till svaret"

:)

Jag har Rapporterat mitt inlägg nu och framfört mina önskningar nu, och det är faktiskt inte bara mina önskningar, många fler önskar en "Citera flera knapp"

" Vi önskar hemskt gärna en "Citera flera knapp" då det är väldigt smidigt för medlemmar att hitta tillbaka till svaret"

Hehe, jädrar vad du måste ha samlat på dig ilska kring detta. :)

Fast bättre forumfunktioner vore trevligt!

Men man kan bara citera en person! Helt värdelöst!
Man kan mycket väl citera flera. Det är inte speciellt svårt. Man behöver inte koda. Egentligen är det nog som ITunes: när man väl släpper sin förutfattade mening om hur det ska funka så är det väldigt enkelt och närmast självklart.

Jag använder mest Tapatalk till mitt forumerande ändå, så mig kvittar det.

Jag fattade inte heller allt i början eftersom jag haft Windows, men man kan ju lära sig något nytt med? Eller sura och vägra tänka annorlunda.

Nej, det sa han inte men det är lätt att dra till med norm. Det är ju nära det men saker och ting kan förändras. Snart kanske Windows Mobile är det som gäller och Andriod är på bakgatan. RIM var jättestora, var är de nu?

Windows finns på över 90% av datorklientdatorerna. Det är en förkrossande norm.Däremot har Microsoft försökt få Windows som OS i telefoner (Windows Mobile) att lyfta i över 10 år utan att lyckas. Jag har svårt att tro att de kommer lyckas nu heller. Tyvärr har det varit alltför stort, resurskrävande och klumpigt för MS har trott att de bara kunnat porta det mer eller mindre rakt av tidigare till alla plattformar. Det har inte funkat hittills. Jag vet inte hur många år de har haft Windows för tablet PC men de lyfte ju inte heller.

De försökte kontrollera innehållet (content) med MSN i evigheter så det har haft alla pusselbitarna på plats hur länge som helst men ändå inte lyckats. Så kommer Apple och fixar allt detta inom loppet av ett par år. Man kan ju bara undra vad som gick fel. Hur bara kunde man misslyckas med allt det på hand?

Dålig integration. Jag hade en Pocket PC som körde Windows CE och synkroniseringen med min dator som körde Windows XP krånglade ständigt.

Mac OS X och iOS är mycket bättre på att komma överens.

Man kan mycket väl citera flera. Det är inte speciellt svårt. Man behöver inte koda. Egentligen är det nog som ITunes: när man väl släpper sin förutfattade mening om hur det ska funka så är det väldigt enkelt och närmast självklart.

Ja du får gärna förklara hur du gör för att citera flera inlägg! Och det viktigaste, kan jag gå in på min sida på fotosidan och klicka på "Citat" för att hitta och se alla som har citerat mig?
Hela grejen med en "Citera flera" funktion är att man hittar citaten lätt och kan svara på dom!

Visst kan kopiera o klistra, men om användaren inte ser det, så är det rätt meningsutlöst!

Kolla på denna tråden (jag tog bara en i högen) på Sweclockers Forum!

(Allt som är gråskuggat, i ett svar är det skuggat 3 ggr)

Väldigt smidigt ;)

I det här läget så är det bara att gilla läget. Personligen tycker jag att multicitering är bra men klippa och klistra är inte så svårt.
Klart att det inte är svårt!

Men ser det trevligt ut nu när jag har postat två inlägg nu?

Allting handlar om som jag skrev ovan. Att den man citerar ska hitta det, och kunna svara.

Och man slipper dubbelposta (eller som man har sett här som väldigt många gör trippel, fyr o fempostar)

Dålig integration. Jag hade en Pocket PC som körde Windows CE och synkroniseringen med min dator som körde Windows XP krånglade ständigt.

Mac OS X och iOS är mycket bättre på att komma överens.
Du hade alltså en Pocket PC som troligtvis är stenålders, och ett elva år gammalt operativsystem – och du beklagar dig över att synkroniseringen fungerade dåligt. Hur bra tror du synkroniseringen på Applesidan fungerade när Mac OS X 10.1 var hetaste grejen på marknaden? ...nog för att 10.1 kom ut senare än XP.
Ska du jämföra, gör det på lika villkor.
Sedan är iTunes de facto skräp, vilket alla som tycker om musik känner till. Jag har till och med avinstallerat skiten från min Mac. Jag 'vet' hur iTunes fungerar, sedan är problemet att det fungerar väldigt dåligt. Det käkar väldigt mycket resurser för sitt användningsområde, brottas med buggar, är väldigt bloat'igt, och i fallet Windows installerar det alldeles för mycket bakgrundstjänster.

Sedan är iTunes de facto skräp, vilket alla som tycker om musik känner till. Jag har till och med avinstallerat skiten från min Mac. Jag 'vet' hur iTunes fungerar, sedan är problemet att det fungerar väldigt dåligt. Det käkar väldigt mycket resurser för sitt användningsområde, brottas med buggar, är väldigt bloat'igt, och i fallet Windows installerar det alldeles för mycket bakgrundstjänster.

Det är det inte alls! Jag tycker det är skitbra och upplever inte att det är buggigt eller särskilt resurskrävande. Nu verkar det som om Apple dessutom är på väg bort från att man måste använda iTunes till allt. Det har tex kommit en Podcaster App (tyvärr jätteseg och buggig än så länge). och man är ju inte längre tvungen att använda iTunes för att ställa in sin iOS apparat.

Håller inte med, iTunes fungerar bra. Det kräver att man lär sig hur det fungerar men resurskrävande och buggigt har då i alla fall inte jag märkt att det är.

Du hade alltså en Pocket PC som troligtvis är stenålders, och ett elva år gammalt operativsystem – och du beklagar dig över att synkroniseringen fungerade dåligt.
Ja, frågan var ju varför det inte slog bättre, och mitt svar är: dålig integration.

Hur bra tror du synkroniseringen på Applesidan fungerade när Mac OS X 10.1 var hetaste grejen på marknaden? ...nog för att 10.1 kom ut senare än XP.
Jag vet inte. Jag hade ingen iPod 2001. Min gissning är att synkroniseringen fungerade rätt bra med tanke på hur framgångsrik Apple har varit med iPod.

Ska du jämföra, gör det på lika villkor.
Det var inte en jämförelse. Det var mitt svar på en fråga om varför Microsoft misslyckades.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar