Annons

Mac, vad betalar man för?

Produkter
(logga in för att koppla)
ITunes följer sin egen väg och kräver att man i någon mån lär om hur saker ska göras. Det gör att många får total härdsmälta och kastar saker.

Jag säger inte att det är jättebra men det är inte heller uruselt. Det funkar faktiskt ganska bra när man lärt sig hur det fungerar.

"Lär om..."

Ja, för att alla tror att det man gör i Windows är en norm på något sätt...?
Gamla gubbar brukar ha svårt för att lära om eller ändra beteende...
 
Jag tror att många (inklusive jag själv) är ganska glada över att "it just works" och att sättet det funkar på är hyfsat bra, fast en sak stör mig lite och det är att man inte kan plocka ut bilder utan något program, typ iPhoto. På Windows är det bara att trycka in telefonen och en USB disk poppar upp med mina bilder. Det är just nu den enda nackdelen med Mac. iTunes tycker jag är helt OK. Funkar klockrent vad beträffande uppdateringar och synkning.

Plocka ut ur...?
 
"Lär om..."

Ja, för att alla tror att det man gör i Windows är en norm på något sätt...?
Gamla gubbar brukar ha svårt för att lära om eller ändra beteende...

Om man har använt 20 mediaspelar och alla har ett likartat interface och funktion medan iTunes skiljer sig från mängden på ett sätt som gör att de flesta får svårt att intuitivt förstå hur det fungera. Då är det ett problem för iTunes inte alla andra.

Sedan vet jag folk från 16 och uppåt som svär över itunes, så jag undrar vilken definition av gubbe du har :)
 
Om man har använt 20 mediaspelar och alla har ett likartat interface och funktion medan iTunes skiljer sig från mängden på ett sätt som gör att de flesta får svårt att intuitivt förstå hur det fungera. Då är det ett problem för iTunes inte alla andra.

Sedan vet jag folk från 16 och uppåt som svär över itunes, så jag undrar vilken definition av gubbe du har :)

Winamp - Windows - ungdom
Mediaplayer - Windows - alla möjliga
Mediacenter - Win/mac - nörd?

= )

Det var bara en tanke. Apples grejer gnälls det på en del och när man hör argumenten är det för att man inte kan ställa in precis allt...men det kanske inte är meningen?
 
Nej, det sa han inte men det är lätt att dra till med norm. Det är ju nära det men saker och ting kan förändras. Snart kanske Windows Mobile är det som gäller och Andriod är på bakgatan. RIM var jättestora, var är de nu?

Jag fattar ju att Win är norm men man kanske ska lära sig saker med innan man är arg för att inte iTunes funkar som Winamp eller Windows Media Player och kanske kolla lite i instruktionerna eller nåt?
Ta körkort måste ju vara ett rent helvete, inte ett dugg som cykel? :)
 
Jag fattar ju att Win är norm men man kanske ska lära sig saker med innan man är arg för att inte iTunes funkar som Winamp eller Windows Media Player och kanske kolla lite i instruktionerna eller nåt?
Ta körkort måste ju vara ett rent helvete, inte ett dugg som cykel? :)

Största nackdelen med iTunes är att det inte är valfritt.
 
iTunes/Zune har både fördelar och nackdelar. Fördelen är att man får allt samlat på en plats och att man har ett verktyg som fungerar hjälpligt. Nackdelen är att man inte kan välja något annat när man i vredesmod över ologisk funktionalitet skulle vilja det.

/Karl
 
Största nackdelen med iTunes är att det inte är valfritt.

Men herregud vad det gnälls på iTunes! (ironi)

Men ärligt talat, jag som varit kraftig Windowsanvändare sen Win 95 fick spel i början.
Men, jag är reallist och hatar att kasta skit på en sak som jag inte vet någonting om. Så jag började från grunden. Att lära mig hur det fungerar
Och efter bara två dagars inlärningströskel, vet ni vad som hände då?

Jag fattade hur smart o lättarbetat iTunes är! Helt sjukt så smidigt iTunes är När man fattat och lärt sig

Samma folk som kvider på iTunes är sådana som vill att Photoshop "ska göra som dom vill" och så slår dom itu skärmen :)

Vill man behärska ett program, så får man nog ta tiden o lära sig hur det fungerar. När man gjort det. Då kan man klaga på hur det fungerar.

För allt står i iTunes A till Ö Och jag bara undrar, hur många av er som klagar har ens läst den! Jag tippar på ca 10% (om ens det)

Så nice att bara sätta en bock på en Artist, och sen är den i spellistan :)
 
iTunes/Zune har både fördelar och nackdelar. Fördelen är att man får allt samlat på en plats och att man har ett verktyg som fungerar hjälpligt. Nackdelen är att man inte kan välja något annat när man i vredesmod över ologisk funktionalitet skulle vilja det.

/Karl

Och varför skulle man inte kunna välja något annat? Det är klart man kan! Du kan välja o skapa vad du vill!
 
Men herregud vad det gnälls på iTunes! (ironi)

Men ärligt talat, jag som varit kraftig Windowsanvändare sen Win 95 fick spel i början.
Men, jag är reallist och hatar att kasta skit på en sak som jag inte vet någonting om. Så jag började från grunden. Att lära mig hur det fungerar
Och efter bara två dagars inlärningströskel, vet ni vad som hände då?

Jag fattade hur smart o lättarbetat iTunes är! Helt sjukt så smidigt iTunes är När man fattat och lärt sig

Samma folk som kvider på iTunes är sådana som vill att Photoshop "ska göra som dom vill" och så slår dom itu skärmen :)

Vill man behärska ett program, så får man nog ta tiden o lära sig hur det fungerar. När man gjort det. Då kan man klaga på hur det fungerar.

För allt står i iTunes A till Ö Och jag bara undrar, hur många av er som klagar har ens läst den! Jag tippar på ca 10% (om ens det)

Så nice att bara sätta en bock på en Artist, och sen är den i spellistan :)

Lol, du är medveten om att jag har fått oerhört med skit för att jag tycker Apple är bra?

Använder iTunes dagligen både på windows och osx. Jag har lärt mig iTunes men jag ser också orsaken till att folk gnäller och det är för att de har hittat på ett eget arbetsflöde.

Det fungerar bra när man lärt sig hur de har tänkt.
 
Lol, du är medveten om att jag har fått oerhört med skit för att jag tycker Apple är bra?

Använder iTunes dagligen både på windows och osx. Jag har lärt mig iTunes men jag ser också orsaken till att folk gnäller och det är för att de har hittat på ett eget arbetsflöde.

Det fungerar bra när man lärt sig hur de har tänkt.

Jo, tänker man som Steve Jobs kan man dö eftersom man vägrar läkarvård, men Apples programvaror fungerar då också bra. Tänker man på annat sätt så stöter man ofta på patrull.

/Karl
 
Lol, du är medveten om att jag har fått oerhört med skit för att jag tycker Apple är bra?

Använder iTunes dagligen både på windows och osx. Jag har lärt mig iTunes men jag ser också orsaken till att folk gnäller och det är för att de har hittat på ett eget arbetsflöde.

Det fungerar bra när man lärt sig hur de har tänkt.

Jo jag är väl medveten om det! men jag tog ett citit i högen. Du får ursäkta mig för det. men den meningen du skrev passade så bra, till ett svar till alla.

Och jag hoppas att Fotosidans Staff läser detta!! Om det hade funnits en funktion här på forumet så att man kan citera flera, så hade inte sådana "felcitat" behövs!

Ett sådant stort forum! Men man kan bara citera en person! Helt värdelöst!
Och jag är helt medveten om @ xxxxx "jag svarar dig saken" men hur ska personen hitta tillbaka till svaret?

Jag ska själv anmäla detta inlägget till Staff (om det nu går) för så här kan det inte fortsätta!

För @ xxxxx "jag svarar dig saken" ser man ju i nästan varje tråd!

Och det är ingen större sak att fixa till så att man lägger till en "Citera flera" knapp här i forumet!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.