Det finns väl vissasidor på PC som man inte vill ha men fördelarna för den som kan är många! Du kan ändra varje detalj av systemet, så mycket mer spel och program funkar till pc, till mac måste du köpa mac prylar en PC kan du köpa vilken tillverkare som helst. Du kan inte bygga din egen Mac, och det är designen som kostar, du får inte mycket grejor för pengarna precis. Alla som tycker att Vista inte är särkilt bra håller jag helt med, om man fixar till XP så kan det se riktigt snyggt ut!
Min åsikt är att Mac passar perfekt till den okunnige men den som kan lite väljer PC, och när det kommer virus till mac(även om det nästan inte finns så kommer det speciellt eftersom Mac blir allt mer populärt) och när Virusen finns måste brandväggar och Antivirusprogram installeras och programmeras och ett virusprogram drar mycket kapacitet av datorn, då kommer mac'en att bli en extremt seg maskin. Sen finns det en grej jag inte heller gillar med Mac, du kan inte göra något manuellt utan måste göra det "automatiskt" med något program det är mycket störande. Ta iPod som exempel dom har utvecklat den så att om man ansluter den till datorn så laddas den automatiskt. Det är inte bra att småladda batterier som jag tror de flesta vet. Jag tror inte det är så många som väntar tills batteriet är slut innan de ansluter den till datorn för at ladda in musik, och inte heller låter den sitta kvar tills den är färdigladdad vem orkar med sådant stök? Vad har ni at sätta emot Maccare? Övertyga mig att jag skulle bli nöjd med en Mac =)