Annons

Mörkerfoto vid regn - Filter?

Produkter
(logga in för att koppla)

MalZon

Aktiv medlem
Har en Canon EOS 80D och ett Sigma 18-35/1,8 DC HSM Art objektiv, bland mycket mer.
Jag ska fota lite mörkerbilder med regn, kommer att bli mycket orealistiska reflektioner. Vilket filter jag jag ha? Har ingen koll på vad alla olika gör, men fått tips om ett CPL?
 
Photax har kampanj på Kase filter just nu.
 
Tips på filter är ofta en ekonomisk fråga. Men jag klipper in det jag skrev i en annan filtertråd:
"Jag kan rekommendera Breakthrough Photography och deras filter, både ND och CPL. Dom är i stort sett helt färgneutrala och det går inte att se att dom ska förstöra nåt vad gäller bildkvalité heller, även om man zoomar in och verkligen pixel-nördar. Dom kostar en del men går att hitta på ebay. Satsa på varianten som heter "x4" vilket är deras högsta/bästa gradering på glaset."
 
Photax har kampanj på Kase filter just nu.
Såg ju intressant ut! Är det så stor skillnad som på bilderna så är det ju en rejäl uppdatering?
 
Tips på filter är ofta en ekonomisk fråga. Men jag klipper in det jag skrev i en annan filtertråd:
"Jag kan rekommendera Breakthrough Photography och deras filter, både ND och CPL. Dom är i stort sett helt färgneutrala och det går inte att se att dom ska förstöra nåt vad gäller bildkvalité heller, även om man zoomar in och verkligen pixel-nördar. Dom kostar en del men går att hitta på ebay. Satsa på varianten som heter "x4" vilket är deras högsta/bästa gradering på glaset."
Kollade lite på dem, men ja är äl aningens dyrt för min budget kanske.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.