Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörka bilder med tidsförval

Produkter
(logga in för att koppla)

klintan74

Aktiv medlem
Har en canon 70d. Använder ofta mitt tamron 150-600mm objektiv. När jag är ute och fotar fåglar mm så använder jag gärna Tv-läge på kameran. Men bilderna blir mörka fast bländaren är inom gränserna och iso står på auto. Samma sak om jag använder Av-läget. Någon som vet varför?

Bara i dessa två lägen blir det så här.Manuell och bulb-läge funkar bra, men jag gillar Tv-läget då förhållandena snabbt ändras med flygande fåglar.

Har en canon 70d. Använder ofta mitt tamron 150-600mm objektiv. När jag är ute och fotar fåglar mm så använder jag gärna Tv-läge på kameran. Men bilderna blir mörka fast bländaren är inom gränserna och iso står på auto. Samma sak om jag använder Av-läget. Någon som vet varför?

Bara i dessa två lägen blir det så här.Manuell och bulb-läge funkar bra, men jag gillar Tv-läget då förhållandena snabbt ändras med flygande fåglar.

Prova först med att låsa ISO....

Låter som exponeringskompensationen står på -3 eller nåt. Kolla så du har exponeringskompensation på 0.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar