Annons

Mörk rand på bilden...

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror jag också, TS vad har du för radiosändare för att trigga blixtarna? Jag har också Visico blixtar, och tidigare hade jag ett par billigare Phottix sändare och med dem så kan jag gå snabbare än 1/125 sek. Nu har jag precis köpt ett par nya Phottix sändare, Phottix Strato TTL, och med dem kan jag köra High Speed sync. Nu har jag bara snabbt testat, men jag testade med 1/4000 sek och f/1,4 och jag fick ingen svart rand. Vet inte exakt vad jag har för brinntid på mina blixtar, men jag testade att röra mig åt sidan ganska snabbt och det fungerade bra.

Här kan du se testet, ingen toppbild men det visar att det fungerar alla fall.
Visa bilaga 139535

Jag har den som följde med i paketet; Visico VC-816tx. Kanske behöver jag köpa en ny bättre radiosändare precis som du beskriver. Min kamera funkar vid 1/150 men snabbare än så skapas den där svarta randen. Jag har inte haft möjlighet idag att testa de saker ni så vänligt föreslagit än. Men någon skrev att de trodde det var något fel. Finns det risk att min slutare är dålig?? Jag vill ju inte riskera att kameran pajar. Bör jag lämna in den på tillsyn??

Det är nog troligare att det är något fel på blixtutrustningen än på kameran, men kan förstås inte utesluta kamerafel.

Om du känner någon som har en Canon-blixt så kan du enkelt prova den på din kamera och se om den fungerar med din kamera. Om bilderna inte ser konstiga ut då så är det inget fel på din kamera.

Jag har den som följde med i paketet; Visico VC-816tx. Kanske behöver jag köpa en ny bättre radiosändare precis som du beskriver. Min kamera funkar vid 1/150 men snabbare än så skapas den där svarta randen. Jag har inte haft möjlighet idag att testa de saker ni så vänligt föreslagit än. Men någon skrev att de trodde det var något fel. Finns det risk att min slutare är dålig?? Jag vill ju inte riskera att kameran pajar. Bör jag lämna in den på tillsyn??

Jag är nästan helt säker på att det är radiosändaren som är problemet. Har haft exakt samma problem som dig med min radiosändare. Dem här köpte jag nu: [URL="http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1005111770/phottix/strato-ttl-trigger-set-foer-canon-saendare-och-dinavianphoto.se/produkt/1005111770/phottix/strato-ttl-trigger-set-foer-canon-saendare-och-mottagare[/URL] kostar en del, men för mig är de värd varje krona.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar