Eeros
Aktiv medlem
stefohl skrev:
Vet man att man ska visa bilden under mörkare miljöer måste bilden kompenseras. Det är svårt för Crimson att veta under vilken belysning som bilder kommer att betraktas, så de går nog efter ISO-standarden.
Stefan
Så sant! Som jag sa har jag inte själv beställt några utskrifter på canvas, så jag kan inte kontrollera detta. Jag utgick bara från att de som skrev att bilderna blir mörkare hade koll på att det verkligen är så.
Ni som upplever att det är för mörkt, prata med Håkan Holmberg på Crimson, han är VD där. Han är väldigt duktig på att följa upp och se till att saker och ting blir rätt. Jag är säker på att han går till botten med saken om ni säger att ni misstänker att skrivaren gör utskrifterna för mörka på canvas.
Vill ni själv kontrollera om det blir mörkare på canvas än på papper, beställ en bild både på papper och canvas och jämför.
-Eero
P.S. Jag "bråkade" med Håkan förra sommaren om deras papperstjocklek. Det slutade med att han gav upp och bytte till tjockare papper. Han följde verkligen upp all kritik mot det tunna papperet. Han fick även läsa en tråd här på fotosidan där papperet kritiserades och i samma veva kom tidningen Fotos framkallningstest som krönte Crimson som den bäste leverantören, med undantaget papperskvaliten/-tjockleken. Fastän han först försvarade det tunnare papperet, gick han sen med på att byta då han insåg att kunderna krävde det. Jag fick då intrycket av Håkan att han är en VD som verkligen är mån om nöjda kunder. Kontakta honom, det förlorar ni inte på. Crimson är i samma höga klass som Cyberphoto vad gäller kundbemötande.