irri skrev:
Dags att kamma till sig kanske?
... - skall skärpa till dig och BIDRA med dina kunskaper och det I EN TREVLIG TON!
I annat fall kan du starta en helt egen community någon annanstans och där häva ur dig vilka korkade och oförskämda kommentarer du vill - men gör det inte här där du bara uppfattas som en patetisk gnällspik.
Varför någon som inte har bidragit ett jota till debatten i övrigt i tråden kastar sig in i en diskussion mellan två andra personer och vräker ur sig oförskämdheter överstiger mitt förstånd.
Är det din svenska konflikträdsla som tar sig sådana uttryck?
Eeros skrev:
Låtom oss hålla diskussionen på en mer saklig nivå i fortsättningen. Ok?
Eero, olika människor uttrycker sig olika. Att uttrycka sitt budskap i skriftlig form och samtidigt förmedla starka känslouttryck (och då utan att vara överdrivet vänlig och be om ursäkt för att man inte delar den andres uppfattning), är en konst som få besitter. Jag är inte bra på det, men jag uppfattar också dina kommentarer på ett annat sätt än du kanske avser med dem.
Mitt sätt att diskutera i raljanta termer när jag inte håller med är en rätt vanlig argumentationsteknik som inte borde få allt för många vuxna personer att tappa fattningen. (Ett annat argumentationstekniskt knep att bringa dig ur balans är att kalla dig för Aro hela tiden, trots att jag vet du stavar Eero.) Men det finns liksom en gräns man inte överskrider, den gränsen uppfattas dock olika av olika människor.
Ord som "Förstod du det", "rappakalja", "rapar upp" och "snackar skit" är inte helt ovanliga i ordinärt talspråk och inte alls menade så illa som du tydligen uppfattar dem. De är bara ett sätt att understryka att man inte håller med. Om du blev sårad ber jag om ursäkt.
För mig låter det betydligt värre när någon helt oprovocerad hoppar in och säger att jag kläcker av mig korkade och oförskämda kommentarer och kallar mig för patetisk gnällspik. Det är ju inte ens överord i diskussionens hetta utan regelrätta påhopp i syfte att skada. Men det övergreppet var OK från moderatorns sida.
Delen om "håll käft" (?) hittar jag inte, så den får jag avstå från att kommentera, men sa du så, då är det nästan på gränsen till övertramp även i min värld, men jag hade tolkat det som ett inlägg i "diskussionens hetta" utan at ta åt mig nämnvärt.
Maverick skrev:
Hur nån kan ha sådan hybris och kräka ur sig oförskämdheter i tråd efter tråd utan att bli avstängd är beklagligt.
Från susning.nu: "Hybris är ett annat ord för övermod, som ofta beror på en överdriven självuppskattning. Hybris var i antikens Grekland benämningen på en människas vilja att likna gudarna, vilket var en stor synd (och ofrånkomligen straffade sig å det gruvligaste)."
Om man uppfattar sig som gudalik för att man citerar gurus på området, ja då får jag inför denna inkvisationens tribunal erkänna mig skyldig och ta mitt straff!
Jeppe skrev:
Lars-Erik, om du inte kan diskutera i tråden utan att ta till hårda ord, så avvik från diskussionen. Alla har rätt till en åsikt och även om man tycker andras är felaktig, så måste man acceptera den. Fortsätter du att uppföra dig ohövligt så tvingas vi ge dig en varning.
Och där kom straffet som en blixt från en klar himmel! Fast gudarna straffar tydligen selektivt. Varningen är mottagen, om än inte fullt ut accepterad!
Men, som få av oss börjar argumentera med trafikpolisen när vi stoppas, om så för en aldrig så liten hastighetsöverträdelse, så argumenterar man inte med moderatorn. Jag viker mig underdånigt och böjer mitt huvud inför överheten...