Annons

Måste köpa kompaktkamera senast tisdag, råd!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Merja89

Ny medlem
Hej!

Jag måste köpa en ny kompaktkamera då min gamla blivit stulen och jag ska utomlands tisdag kväll så vill självklart ha en kamera snabbt! Jag har kollat i massor av trådar, recensioner och så, men vill gärna ha tips utifrån mina krav. :)

Jag är amatör och vill ha en bra vanlig kompakt digitalkamera för
1000-4000 kr. Viktigast är att den är liten och att det går snabbt att ta bilder (vill inte vänta flera sekunder efter att man tryckt som det var på min gamla). Min gamla var en lite äldre canon men märket spelar ingen roll, bara det är erkänt bra.

Hoppas att jag får några snabba svar så det blir lättare att välja!
Ha en underbar solig sommar!

Fuji F200 EXR.

Otroligt fina bilder med extremt bra dynamiskt omfång, inga utfrätta partier eller kritvita himlar längre!

Eftersom det är bråttom så är det viktigt att hanteringen fungerar direkt och då tycker jag att du ska fortsätta med någon av Canons kompakter, de är alla rätt bra så vitt jag förstår. (Jag har dock själv ingen digital Canonkompakt, men har flera mycket skickliga fotograferande vänner som valt just Canons kompakter.)

Vidvinkel tycker jag du ska prioritera. Ganska vanligt idag.

Om du vill ha en Canon så finns ju 870 is för 2k hos elgiganten just nu.

Här är nog en av det bättre bilder jag tagit med kameran. http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=1647131&target=

Vet inte hur det dynamiska omfånghet är mot den bättre fuji'n som föreslås, men det finns vägar att komma runt det, det är som sagt inte jättebra helt enkelt, men normal bra för en kompakt.

Jag hade nog satsat på Fuji F200 EXR, en kamera jag själv är sugen på. Trevligt med stort dynamiskt omfång.

Alternativt någon av Panasonics kameror, de har både med ljusstarka (LX3) och med mycket zoom (TZ7).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto