urbano
Aktiv medlem
Jag har tidigare kommit med en idé om ett gästalbum, där en fotograf sätter ihop ett album med andra fotosidemedlemmars bilder. Det skulle kunna kallas "månadens medlemsalbum" eller liknande. Tror fortfarande på idén. Det skulle kunna bli en injektion för bildseendet och för kvaliten på sidan.
För att förklara idén enkelt:
Låt oss säga att t.ex. Jim Heikkinen anmäler sig för att sätta ihop mars månads album. Han får då den angenäma uppgiften att välja ut 8 (eller kanske 12 bilder) som han gillar skarpt - det finns ju några tiotusentals att bläddra mellan.
Regeln bör vara; endast en bild av samme fotograf och självfallet inga egna.
Det skulle också vara intressant med några rader från Jim (ja, han blev ju exemplet) om varför han valt ut respektive bild.
Jag tror det skulle kunna fungera.
Vad säger administratörerna och ni andra medlemmar?
/U
För att förklara idén enkelt:
Låt oss säga att t.ex. Jim Heikkinen anmäler sig för att sätta ihop mars månads album. Han får då den angenäma uppgiften att välja ut 8 (eller kanske 12 bilder) som han gillar skarpt - det finns ju några tiotusentals att bläddra mellan.
Regeln bör vara; endast en bild av samme fotograf och självfallet inga egna.
Det skulle också vara intressant med några rader från Jim (ja, han blev ju exemplet) om varför han valt ut respektive bild.
Jag tror det skulle kunna fungera.
Vad säger administratörerna och ni andra medlemmar?
/U