Annons

Gästalbum på fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter onekligen som en kul idé. Ska det vara ett permanent album som kommer att växa med tiden eller är det tänkt att vara ett album med ett antal bilder som byts ut regelbundet?

Det är nog ganska många som vill bidra med sina favoritbilder skulle jag tro..så tiden för denna förmån bör ju inte vara så lång i så fall. Om 500 vill vara med på detta så vill man ogärna hamna sist i kön..för då får man vänta något år eller så på sin tur.. :=)

Annars tycker jag att man kunde göra som Kim..ha en egen tio-i-topp lista. Då kan man lätt se vilka bilder som en viss person har som sina favoriter. Dessa tio-i-topp listor skulle sedan kunna vara ett underlag för att sätta ihop en gemensam större lista (ett sk gästalbum) som lyfts fram på fotosidan. Lämpligtvis graderar man sina tio-i-topp bilder med poäng från 1-10 för att kunna räkna ut vilka bilder som är dem mest populära.

/Zim

Senast ändrad:
En bra idé från förra året som jag vill damma av och lyfta fram.
Att välja ut ett valfritt antal bilder med motiveringar och presentera dem för fotosidan vore ett utmärkt komplement till sökmotorn. Dels sporrar det till ett ökat bildtänkande men framförallt lyfter det fram de bilder som förtjänar extra uppmärksamhet.
Förslagsvis skulle ett sådant gästalbum se ut som under "galleri/visa senaste kommentar" med motivering och tumnagelbild.

Pratar inte den här tråden om samma sak som tråden Månadens Medlemsalbum?
I så fall borde man lägga ihop dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar