Losecontrol
Aktiv medlem
Är nyfiken på vad för slags bilder trådskaparen är intresserad av att ta...sånt brukar ju hjälpa vid ett kameraval...
Verkar ju som att tråden börjar nå en slags återvändsgränd...eller?
Ja jo, förhoppningsvis inte. Men märkligt att varken jag eller någon annan har tänkt på det innan. Det är ju snarare det som är återvänden i tråden. Inte innehållet. Jag tycker det är spännande läsning från första till sista sidan. Men självklart måste alla här få veta syfte med resa & vilka bilder jag kommer att ta, precis som du sa.
Detta är vad jag vill. Som jag strävar efter som fotograf.
Kameran är tänkt att vara min trogna resevän under många år framöver. Närmast på tur kommer jag åka till Madagascar & fotografera nationalparker och landsbyggden. Dokumentera vardagslivet i allt från de stressiga turistorterna till den lugna landsbyggden. Kommer regna en hel del. Mycket naturbilder.
I övrigt kommer det bli fler resor. Jag är ofta där det finns problem. Demonstrationer, översvämningar, svält, hat, missnöje....känslor.
Detta eller den totala motsatsen. Natur, orörd sådan. Lugn. frihet och stillhet.
Kort sagt. I båda fallen behöver jag en kamera som kan leverera bilder av hög kvalité. Som håller för stora påfrestningar. Vara lätt att bära med sig & vara liten och diskret (så att uppmärksamheten/demonstrationen inte riktas mot dig!?) Den ska även vara snabbjobbad även om den inte får vara för enkel. Manuella inställningsmöjligheter måste finnas!!
Exempelvis auto-kameror eller möjligheten till långa teleobjektiv är oviktigt för mig.
Hopppas detta ger en lite stabilare grund, i strävan efter att ge mig bra tips på kamera.
Tack till dig och alla som hjälper fram och gör den här tråden så pass intressant och läsvärd som den faktiskt är!
Mvh Emil