Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR - synkronisering/till och från Dropbox

Produkter
(logga in för att koppla)
Dropbox mappen som finns i Finder säkerhetskopieras mot Time Capsule.
Men vad hjälper det när innehållet ser olika ut i Dropbox/finder och i Dropbox/LR?

Kan man inte ställa in någonstans i LR så att ändringar man utför på en bild / flera bilder i LR ska - förutom i .lrcat - även ändras i bilderna som finns i Dropbox/Finder?
Ändrar jag t ex namnet på en mapp i Dropbox/LR så uppdateras det i Dropbox/Finder men ifall jag ändrar egenkaperna i en bild som t ex ändra från färgbild till svart/vit så ändras det inte i Dropbox/Finder så länge man inte exporterar. Det innebär att Innehållet på dropbox i LR och dropbox i Finder stämmer inte ihop längre eftersom man kan inte ha koll på allt man gör i varenda bilder. Ändrar jag till ex till Svart/vit på 100 st bilder då måste jag exportera varenda bild?

Vad har Dropbox med LR att göra? Ingenting. Det är bara en tjänst som synkar upp dina filer som du har i din DP-mapp. LR är helt omedveten om att DP ens existerar.
Sen förstår jag inte varför man skall ändra namn på mappar, det är som med resonemanget med att ändra filnamn på bilder: man ställer in vid import om de ska ändras, eller så låter man dem vara för att slippa strul.
Skapa samlingar istället!

Och nej, för femte gången: LR ändrar inte i en bildfil. Du kan inte få bilderna som de ser ut i LR att se likadana ut i DP.
Kika på LR mobil som är gratis, DEN appen kan göra det om du vill se bilderna på iPhone/iPad.
Annars får du exportera.

Vad har Dropbox med LR att göra? Ingenting. Det är bara en tjänst som synkar upp dina filer som du har i din DP-mapp. LR är helt omedveten om att DP ens existerar.
Sen förstår jag inte varför man skall ändra namn på mappar, det är som med resonemanget med att ändra filnamn på bilder: man ställer in vid import om de ska ändras, eller så låter man dem vara för att slippa strul.
Skapa samlingar istället!

Och nej, för femte gången: LR ändrar inte i en bildfil. Du kan inte få bilderna som de ser ut i LR att se likadana ut i DP.
Kika på LR mobil som är gratis, DEN appen kan göra det om du vill se bilderna på iPhone/iPad.
Annars får du exportera.

Visserligen vill jag inte krångla till med att byta namn ifall det innebär strul dock ändrade jag namn på en mapp för att se om det uppdaterades sig.
Tack för all hjälp!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto