Annons

Lowepro Flipsade 300 vs Lowepro Flipsade 400

Produkter
(logga in för att koppla)

Tuddis

Medlem
Har funderat på att inhandla en ny kamera väska åt mig, som är praktisk när man är ute i naturen eller är på längre färder...
då står valet mellan Lowepro Flipsade 300 och Lowepro Flipsade 400 båda har det som jag vill att väskan skall ha, mycket plats för utrustning...

Vad har ni för erfarenhet av de här två väskorna...
!!! :)

Jag har 300:an är mkt nöjd med den, får plats med min D70 och tre gluggar samt en extern blixt, en karta, fågelbok. Så det går ner ganska mkt i den.

har inte provat 400:an, men den rymmer nog lite mer, kolla på lowepros hemsida , http://www.lowepro.com/

Valde som du mellan dessa modeller och fastnade för 400:an för att man fick ner kamera+monterat 500mm. Sen tyckte jag att midjeremmen var bättre utformad på 400. Den avlastar ryggen vid längre transporter. Är annars väldigt nöjd med denna väska då jag får med mig både enbensstativ och trebensstol i de praktiska ytterhållarna. Kan verkligen rekommendera denna väska! Mvh Lasse

Jag har båda och använder båda beroende på hur mycket jag vill släpa på. På 300:an så har du en ganska tight ficka på ena sidan och en typ flaskhållare på andra. Den tighta fickan får du inte plats med något speciellt tjocka grejer, typ en hyperdrive och en nalle så är det fullt. I själva väskan får man inte plats så mycket mer än själva kameragrejerna och om du vill ha mer saker med så passar 400 in bättre.
Den har typ 2 "flaskhållare" på vardera sida och en stor ficka på baksidan som man kan få med sig en tröja eller liknade. 400:an har även separat regnsskydd vilket 300:an inte har. Men på 400:an, om du hänger på ett stativ så hänger det ut lite uppe pga den stora fickan så var försiktig med snabba vändningar med stativet på. =)

Kika på sidan http://www.cambags.com/ som nikitin rekommenderar för bilder och recensioner på kameraväskor.

Jag var också i kvalet ang 300 & 400, köpte dock en 400 till slut. Varför jag valde 400 var att om jag behövde få med lite extra grejer så kan jag stå ut med lite större väska + bärremmarna är ett stort + på 400 då remmarna både rygg & midje är kanon för mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar