ANNONS
Annons

Ljustäta materiel...

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollifaxen

Avslutat medlemskap
Ska sätta upp någon form av ljustätt draperi framför dörren till mörkrummet då det kommer in ljus (inte mycket) i dörrspringorna (har listat men måste ta bort delar av listerna för att de uppenbarligen är lite för tjocka).

Vilket materiel är lämpligast? Funderade på ngt form av gummimateriel men det låter både dyrt och obehändigt....

kanske inte det rätta just för dig, men aluminiumfolie är bra till mycket, jag har täckt mina fönster med det, är så gott som nästan helt ljustät.

Någon form av tjockt draperityg tror jag räcker. Om du går till lokala tyghandeln så hjälper de dig säkert.
Häng det sedan helst utanför mörkrumsdörren, så blir det mindre damm av det.

Låter vettigt....dock så är utanför labbdörren utomhus....labbet är inhyst i mitt gamla stall som jag gjort om till labb (ingen stallmiljö längre) Dörrarna är således ett par stora dubbeldörrar med ca 2.50 i höjd.....men ngt måste jag göra åt saken....får ta en sväng till tygaffärn...sedan får jag troligen sy....lär inte finnas tillräckligt stora tyg...

Det ska jag komma ihåg....dock så är det nog inte lösningen för min dörr....dubbeldörr på ca 250 cm i höjd...

Tänkte bara säga att ditt tips löste problemet. Har satt aluminiumfolie längs dörrkanterna samt i mitte av dubbeldörren. Fäst med tejp så ska man framkalla viker man ner folien och fäster den och ska man ut så får man vara så god att lossa på tejpen och vika folien åt sidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar