Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljusstarkt optik till Minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

lars-olov

Medlem
Hej

Jag letar efter ljus stark optik till min minolta X-700, typ zoom 20 - 100 mm eller 20 - 50 mm eller enkel optik.

Är det någon som har på hyllan eller vet var man kan få tag på ??

mvh
lars olov jönsson
Kiruna

Det ljusstarkaste man kan hitta till manuella minoltor är MC 58mm 1:1.2. Jag har en och gillar den skarpt.
Andra objektiv som kan vara intressanta är: 28/2.0, 35/1.8 50/1.2 85/1.7 100/2.5
Leta på Ebay så hittar du säkert en del till salu.
Vll du läsa mer så gå till länksidan för manual minolta på www.photozone.nu. Minman t.ex har en massa info.

Optik

Tjenar

Tack för ditt svar, skall kolla där, har ett 50 mm och ett 35 mm med ljusfaktor 1:1,2 så jag letar efter typ ett 19 till 28 mm med bra ljus styrka samt ev raktecknade, skall användas för norrskens fotografering, har ett 19 mm till min Hasseblad men den vill strejka när det är minus 40 grader ute..

Mvh
Lars Olov

När det gäller korta zoomar finns 24-35/3.5 och 24-50/4. Jag har aldrig vare sig testat eller sett någon av den, men de anses vara bra.
Ställ gärna frågan i yahoo-grupperna manualminolta eller manualminoltafree, så får du säkert initierade svar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar