Annons

Ljuskurs AIFO 17:e november

Produkter
(logga in för att koppla)
Ljuskurs 23/11

Nu, när jag gick genom alla mina bilder tagna under fotokursen, inser jag att jag behöver mer praktik, att jag vill leka mer med ljuset och pröva nya poser med modellen, men ... kursen är slut.

Tack Janne för att du delar med dig så generöst din erfarenhet och skicklighet! Nu är jag i väntan på min egen studio.
 

Bilagor

  • stephanie_03.jpg
    stephanie_03.jpg
    48.7 KB · Visningar: 339
Märker när jag sitter på (pc-)burken i skolan att min siluettbild är på tok för mörk. På iBookskärmen såg det riktigt bra ut, här rent gräskligt..

Skärmproblemet återkommer igen.. :(
 
Kristofer G skrev:
Märker när jag sitter på (pc-)burken i skolan att min siluettbild är på tok för mörk. På iBookskärmen såg det riktigt bra ut, här rent gräskligt..

Skärmproblemet återkommer igen.. :(

Vilken gamma står resp maskin inställd på?
 
Tack Janne, jag försökte göra det bästa.
Här är en siluiettbild på Stephanie.
 

Bilagor

  • stephanie02.jpg
    stephanie02.jpg
    28.4 KB · Visningar: 276
fredu012 skrev:
vitbalans på mina bilder i ACR måste jag dra ner den ordentligt. Jag kollade på AIFOs hemsida och De skriver att deras blixtar ger 5750K men när jag ställer vitbalansen till det värdet ser bilden onaturlig ut och inte alls som din bild.
(17/11, 10-14)

Jag brukar hamna på ca 4500-5000 K i ACR, lite beroende på vilken typ av reflektor som används och vilken effekt som eftersträvas.

/Janne
 
Re: Ljuskurs 23/11

altanja skrev:
Nu, när jag gick genom alla mina bilder tagna under fotokursen, inser jag att jag behöver mer praktik, att jag vill leka mer med ljuset och pröva nya poser med modellen, men ... kursen är slut.

Tack Janne för att du delar med dig så generöst din erfarenhet och skicklighet! Nu är jag i väntan på min egen studio.
Tanja, det är bara att gratulera dig, jag tycker du tagit riktigt bra bilder på kursen! Den här samt silhuettbilden är BRA!
Vilket studioljus är du på jakt efter?
jag är en knapptryckning från att välja Bowens Esprit Gemini med Travel-pak, men det är ju så j-vla mycket pengar.
 
Senast ändrad:
Tanja!
Din första bild på Stephanie tyckte jag var helt suverän. Både komposition och bildbehandling.
Mvh/Leif Berglund
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.