Annons

Ljuskurs AIFO 17:e november

Produkter
(logga in för att koppla)
En till från mig. All eloge till Janne för ljussättning och till Katja för modellandet.
 

Bilagor

  • copy 400 img_0461.jpg
    copy 400 img_0461.jpg
    49.2 KB · Visningar: 456
Tack ska ni ha Felix och Mats, men berömmet ska nog mest gå till Janne som ljussatt. Men visst är bilden fin, det tycker jag med. :)

Janne, vad tycker Du om våra bilder?
Är dom så perfekta så att Du inte har något att kritisera..? :)

Föresten, skicka bilder till modell och stylist!
Angela blev jätteglad över att få bilder.


Jesper
 
Jesper K skrev:

Janne, vad tycker Du om våra bilder?
Är dom så perfekta så att Du inte har något att kritisera..? :)

Jesper

Överlag bra bilder tycker jag, men kanske skulle ni ha lite mindre skärpa på bilderna vid RAW-konverteringen, eller mjuka till huden lite efteråt.
Finns tusentals sätt att göra det på....

De dramatiska ljusvarianterna vi körde på slutet är inte lika snälla mot hyn som det mjuka ljus vi startade med.

/Janne
 
Ja, vad ska man säga när det mesta nu redan sagts... Tusen tack för en grym upplevelse!

Som några av Er andra var inne på är den bestående känslan att vi öppnade upp kameran en tvåhundradels sekund & så tog Janne bilden :) Men, med enade krafter blev ju resultatet utmärkt!

/Jonas
 

Bilagor

  • 051118_aifo_katja15_small.jpg
    051118_aifo_katja15_small.jpg
    53.6 KB · Visningar: 450
Senast ändrad:
Janne H skrev:
Överlag bra bilder tycker jag, men kanske skulle ni ha lite mindre skärpa på bilderna vid RAW-konverteringen, eller mjuka till huden lite efteråt.
Finns tusentals sätt att göra det på....

De dramatiska ljusvarianterna vi körde på slutet är inte lika snälla mot hyn som det mjuka ljus vi startade med.

/Janne

När jag sitter och ska redigera till några bilder så märker jag att det är mitt största problem. Bilderna är FÖR skarpa. Jag hittar inget bra sätt att softa bilderna på ett naturligt sätt, utan det blir "antingen eller".

Visst kan jag jobba med massor av lagermasker och olika tekniker på olika områden i bilden men det är så enormt tidsödande.

Tips emottages tacksamt..
 
lagom softning???

Håller med dig Magnus! Det är verkligen tidsödande, framförallt när man inte riktigt har rutin på det... Bilden ovan blev nog lite väl onaturlig men det var Katjas fjun framför örat som styrde mängden oskärpa. Visst kan man dela upp i flera mindre delar och differentiera men DET TAR TID (gjorde det på vä öga som inte riktigt var skarpt)... Vore kul att höra hur t.ex. Janne gör!

/Jonas
 
Kanske lite off-topic, men sannolikt ändå av värde; Janne, du nämde en CRT skärm i 40-tusen klassen när vi snackade högkvalitativa skärmar för bildredigering. Kan du tipsa om vilken skärm det var du menade? (tror du hade en sådan skärm själv).

Mvh
BAW
 
Bengus skrev:
Kanske lite off-topic, men sannolikt ändå av värde; Janne, du nämde en CRT skärm i 40-tusen klassen när vi snackade högkvalitativa skärmar för bildredigering. Kan du tipsa om vilken skärm det var du menade? (tror du hade en sådan skärm själv).

Mvh
BAW

Barco :)

Jag har provat det mesta och bättre får man inte tag på!!

/JH
 
Cerwinski skrev:

Visst kan jag jobba med massor av lagermasker och olika tekniker på olika områden i bilden men det är så enormt tidsödande.

Helt rätt, ska man göra bra bilder tar det tid!
Att göra många halvdana bilder bara för att man vill jobba snabbt ...inget för mig i varje fall.

/Janne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.