Annons

Ljuskänslighet

Produkter
(logga in för att koppla)

lazze_gurra

Aktiv medlem
Blir det skillnad på exponeringen om man använder ett ljuskänsligt objektiv eller ett mindre ljuskänsligt, om man använder samma bländare, slutartid och isotal??

Lazze
 
Kan dagens nya fotografer inte prova något själva? vara lite nyfiken, måste allt besvaras genom frågor på FS?
Haven förtröstan snart kommer det en "datorkamera" som även ger svar
på "du..a frågor.
/Thomas..
 
ThomK skrev:
Kan dagens nya fotografer inte prova något själva? vara lite nyfiken, måste allt besvaras genom frågor på FS?
Haven förtröstan snart kommer det en "datorkamera" som även ger svar
på "du..a frågor.
/Thomas..

Japp, det kommer även en webläsare med inbyggt filter som sorterar bort spydiga foruminlägg.

"Det finns inga dumma frågor - bara dumma svar"
- Min gamla teknologilärare
 
Vandraren skrev:
Japp, det kommer även en webläsare med inbyggt filter som sorterar bort spydiga foruminlägg.

"Det finns inga dumma frågor - bara dumma svar"
- Min gamla teknologilärare


Spydiga foruminlägg och blivande vebbläsare med inbyggt filter i all ära.
Men jag är övertygad om att teknologiläraren
hade betalt för att vara överinsende med elever som ville ha alla problem lösta och serverade utan minsta ansträngning för eleven.

Detta gäller troligtvis även för blivande fotografer !!!
/Thomas..
 
Mmm...jorå. Om man man hade en uppgift som man inte förstod så fick man det förklarat så man kunde lösa den. Helt rätt, han hade säkert betalt också skulle jag tro.

Om blivande fotografer har betalt för att lösa problem vet jag inte. Jag fotar för att det kul, betalt får jag på jobbet.
 
ThomK skrev:
Kan dagens nya fotografer inte prova något själva? vara lite nyfiken, måste allt besvaras genom frågor på FS?
Haven förtröstan snart kommer det en "datorkamera" som även ger svar
på "du..a frågor.
/Thomas..

OBS!
Din webbläsare har sorterat bort inlägget för att skydda dig mot spydigheter!

;-)
 
Vad var det för fel på frågan?

Vad var det för fel på frågan Thomas? Skall man springa iväg och köpa ett ljusttarkare objektiv och jämföra för att få svar på sina frågor? Det är ju billigt har jag hört...snacka om att trycka ner folk som vill lära sig mer...

I ett forum ställer man frågor och får (förhoppningsvis) trevliga svar tillbaks. Och gäller det fototeknik specifikt så finns det INGA dumma frågor.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.