stefohl skrev:
Tidigare tillbringade vi ju vår tid i mörka rum, så detta får väl ändå ses som ett steg framåt ;-)
Mörkt? Ett bra mörkrum är rätt ljust...
/magnus (som är uppväxt med bärnstensfärgade väggar och rött golv som sig bör)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
stefohl skrev:
Tidigare tillbringade vi ju vår tid i mörka rum, så detta får väl ändå ses som ett steg framåt ;-)
froderberg skrev:
Det finns väl en del skärmtillverkare som tillhandahåller grå förkläden.
froderberg skrev:
Mörkt? Ett bra mörkrum är rätt ljust...
/magnus (som är uppväxt med bärnstensfärgade väggar och rött golv som sig bör)
stefohl skrev:
Jo, men du kom nog aldrig upp i 32 candela/m2 i ditt mörkrum. Så det är det jag menar, ett steg framåt.
macrobild skrev:
Det räcker alltså inte med att säga att min skärm är kalibrerad. Omgivningsljuset/rummet är lika viktigt att det är rätt
Mikael
PerFogelberg skrev:
Jag brukar titta på mina förstoringar i det ljus de ska hänga i. Det är ju där man tittar på dem. Är det en porträttbild i storleken 18x24 så kommer den med stor säkerhet stå i en dunkel bokhylla eller på en annan plats i vardagsrummet.
stefohl skrev:
Till sist är det också viktigt att du har rätt färg bakom skärmen. Om du går in i färgaffären och ber om lite NCS 3000, då får du rätt kulör.
MVH/Stefan
Jerkan skrev:
Stefan, blir det bättre om man målar hela rummet med ncs 3000 istället för bara väggen bakom skärmen. Har ett litet arbetsrum där jag skulle kunna göra det utan att det stör "regeringen"
/Jari
mipert skrev:
Glöm inte att skaffa en skärm till skärmen, gör underverk för skuggåtergivningen...
Tror du har visat hur nästa generation dataväskor ska vara konstruerade, inbyggd skärm.froderberg skrev:
Jepp - och ett måste när man sitter och jobbar i ett cirkustält med stort vitt tak. Fast jag kanske borde måla kartongen svart eller grå på insidan...
Typiskt att reportrarna ska ha större skärmar....
Du vet väl att det finns fler paletter i Word än i Photoshop, klart de behöver större skärmyta.froderberg skrev:
Typiskt att reportrarna ska ha större skärmar....
Kul bild.mipert skrev:
Du vet väl att det finns fler paletter i Word än i Photoshop, klart de behöver större skärmyta.
mipert skrev:
Glöm inte att skaffa en skärm till skärmen, gör underverk för skuggåtergivningen...