Annons

Live wiew

Produkter
(logga in för att koppla)

Swegrulf

Medlem
Live wiew ändrad fråga--K20D gäller det Sorry

Hur får man ingång detta "live Wiew ? Pentax K20D

Jag har bara svart skärm...hur jag än letar i menyer och manual hittar jag inte Live wiew.

Fungerar det ok eller bara skräp
Tacksam för svar
Mv Berra
 
Senast ändrad:
Hejsan Berra . Nu har ju jag inte Pentax men jag har för mig att den sitter runt avtryckaren om du vrider den kransen till ändläget skall du nog kunna aktivera LW .Lycka till .Mvh Mikael
 
Du måste gå in i menyerna och välja att du vill ha liveview aktiverat. När du gjort det så hamnar funktionen runt avtryckaren istället för skärpedjupskontroll.
Funktionen är användbar om du behöver ställa fokus väldigt exakt någon gång eftersom man ju kan förstora sökarbilden. Jag har inte använt LV särskilt mycket på K20, men inte heller på K-7. Den fungerar bra på båda kamerorna.
 
Du måste gå in i menyerna och välja att du vill ha liveview aktiverat. När du gjort det så hamnar funktionen runt avtryckaren istället för skärpedjupskontroll.
Funktionen är användbar om du behöver ställa fokus väldigt exakt någon gång eftersom man ju kan förstora sökarbilden. Jag har inte använt LV särskilt mycket på K20, men inte heller på K-7. Den fungerar bra på båda kamerorna.

Ok Tack för info ! Vet du var under menyerna ? MvhBERRA
 
Kommer inte ihåg, och orkar inte gå och leta, kameran ligger undanstoppad. Borde vara inställningarna eller custom. Inställningen för förhandsgranskning eller något sådant borde det heta. Har tre inställningar. Antingen 1) vanlig nerbländning, alternativt tas en 2) digital testbild, eller så har man 3) Liveview.
 
Kommer inte ihåg, och orkar inte gå och leta, kameran ligger undanstoppad. Borde vara inställningarna eller custom. Inställningen för förhandsgranskning eller något sådant borde det heta. Har tre inställningar. Antingen 1) vanlig nerbländning, alternativt tas en 2) digital testbild, eller så har man 3) Liveview.

Nej nej leta inte ,,,Tack för all hjälp..MvhBerra

Jag hittade det äntligen,,enligt din guide.i Meny C special + Man var tvungen att välja rutnät eller fokusram i meny Uppspelning.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.