Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Live wiew
- Trådstartare Swegrulf
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Det finns inga generella svar på din fråga! Det är en kameraspecifik funktion. Vilken kamera partar du om?
Hur får man ingång detta "live Wiew ?
Fungerar det ok eller bara skräp
Tacksam för svar
Mv Berra
perstromgren
Aktiv medlem
Det finns inga generella svar på din fråga! Det är en kameraspecifik funktion. Vilken kamera partar du om?
Pentax K20D, troligen, som finns Swegrulfs fotoväska.
quarc
Aktiv medlem
Du måste gå in i menyerna och välja att du vill ha liveview aktiverat. När du gjort det så hamnar funktionen runt avtryckaren istället för skärpedjupskontroll.
Funktionen är användbar om du behöver ställa fokus väldigt exakt någon gång eftersom man ju kan förstora sökarbilden. Jag har inte använt LV särskilt mycket på K20, men inte heller på K-7. Den fungerar bra på båda kamerorna.
Funktionen är användbar om du behöver ställa fokus väldigt exakt någon gång eftersom man ju kan förstora sökarbilden. Jag har inte använt LV särskilt mycket på K20, men inte heller på K-7. Den fungerar bra på båda kamerorna.
Swegrulf
Medlem
Hejsan Berra . Nu har ju jag inte Pentax men jag har för mig att den sitter runt avtryckaren om du vrider den kransen till ändläget skall du nog kunna aktivera LW .Lycka till .Mvh Mikael
Tack för tipset...tyvärr var det inte så på Pentax.
Swegrulf
Medlem
Du måste gå in i menyerna och välja att du vill ha liveview aktiverat. När du gjort det så hamnar funktionen runt avtryckaren istället för skärpedjupskontroll.
Ok Tack för info ! Vet du var under menyerna ? MvhBERRA
quarc
Aktiv medlem
Kommer inte ihåg, och orkar inte gå och leta, kameran ligger undanstoppad. Borde vara inställningarna eller custom. Inställningen för förhandsgranskning eller något sådant borde det heta. Har tre inställningar. Antingen 1) vanlig nerbländning, alternativt tas en 2) digital testbild, eller så har man 3) Liveview.
Swegrulf
Medlem
Kommer inte ihåg, och orkar inte gå och leta, kameran ligger undanstoppad. Borde vara inställningarna eller custom. Inställningen för förhandsgranskning eller något sådant borde det heta. Har tre inställningar. Antingen 1) vanlig nerbländning, alternativt tas en 2) digital testbild, eller så har man 3) Liveview.
Nej nej leta inte ,,,Tack för all hjälp..MvhBerra
Jag hittade det äntligen,,enligt din guide.i Meny C special + Man var tvungen att välja rutnät eller fokusram i meny Uppspelning.
Senast ändrad: