Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Live view
- Trådstartare Lars1000
- Start datum
ondjultomte
Aktiv medlem
Lars1000 skrev:
Hade äran att klämma och känna på 350:an igår och live view tycks funka så bra som man vill att den ska göra !
Trevligt, var hittade du en A350 någonstanns?
JohnWahlstrom
Aktiv medlem
Ja var hittade du den!? Jag bara längtar sååå mkt efter o få tag i en
bandola83
Aktiv medlem
AFE skrev:
Live view är lite kul, men jag undrar om man inte snabbt får en väldigt dammig sensor om man använder det ofta.
Sensorn för LV sitter uppe i sökar'n. Inget dam hittar dit, hoppas jag.
Lars1000
Medlem
SONY häller på att lansera nya produkter och är ute och visar upp dom för branchfolk.
Sensorn påverkas inte av Live view, dessutom finns damreduserande funktioner i kameran.
Live view-läget känndes likasnabbt som sökarläget med fokusering och exponering.
Kameran lär landa i butiker i början av march.
Sensorn påverkas inte av Live view, dessutom finns damreduserande funktioner i kameran.
Live view-läget känndes likasnabbt som sökarläget med fokusering och exponering.
Kameran lär landa i butiker i början av march.
JohnWahlstrom
Aktiv medlem
Woow Jag bara hoppas den finns i butik när jag kommer hem i mitten av mars. Oj vad jag vill ha liksom
bandola83
Aktiv medlem
JohnWahlstrom skrev:
Woow Jag bara hoppas den finns i butik när jag kommer hem i mitten av mars. Oj vad jag vill ha liksom
Jag är nyfiken; varför vill man ha LV så mycket?
Ställer frågan för att jag faktiskt inte förstår, inte för att nedvärdera på något sätt.
gsol
Avslutat medlemskap
bandola83 skrev:
Jag är nyfiken; varför vill man ha LV så mycket?
Ställer frågan för att jag faktiskt inte förstår, inte för att nedvärdera på något sätt.
Förstår inte heller? Kan ju inte underlätta så fruktansvärt mycket så länge man inte kan vinkla displayen på kameran (som ex.vis Olympus E-3 klarar).
Mikael S
Aktiv medlem
Eller som med SONY a300 eller a350 ;-) (där man t.o.m. ska kunna förhansgranska skärpedjupet!)gsol skrev:
Förstår inte heller? Kan ju inte underlätta så fruktansvärt mycket så länge man inte kan vinkla displayen på kameran (som ex.vis Olympus E-3 klarar).
jtkarlsson
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Jag har live view på min kamera.. men ärligt talat förstår jag inte heller vad det är bra för.. det går ju liksom inte fotografera med live view..
Vad har du för knasig kamera?
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Jag har live view på min kamera.. men ärligt talat förstår jag inte heller vad det är bra för.. det går ju liksom inte fotografera med live view..
Märkligt, dags o skicka in den till Nikon för reparation då? Denna bild tog iallfall jag med min Nikon D3 och liveview i tripodmode:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1224299.htm?set=mp
Jag använder LV då o då för o kolla exponering o skärpedjup, men visst förstår jag hur du menar Daniel, det är ju liksom inget supersnabbt läge direkt o risken att missa bilden är ju onekligen hög!
/Johan
KGS
Aktiv medlem
Live view är så naturligt att vi alla (jag har redan gjort det i fem år) om några år kommer undra varför man i hela friden lät bli att bygga in det i systemkamerorna från dag ett.
Yrkesfotografer borde ha krävt det för längesen. Tänk när de står på presskonferensen o fotar över huvudena på varandra, eller vill fotografera ur andra udda vinklar.
Ingen som någonsin försökt fota makro i marknivå lär ifrågasätta nödvändigheten av LV. Kameror utan kommer att bli osäljbara.
Yrkesfotografer borde ha krävt det för längesen. Tänk när de står på presskonferensen o fotar över huvudena på varandra, eller vill fotografera ur andra udda vinklar.
Ingen som någonsin försökt fota makro i marknivå lär ifrågasätta nödvändigheten av LV. Kameror utan kommer att bli osäljbara.
PMD
Aktiv medlem
Förmodligen prestandaproblem. Datorerna som sitter i dagens digitalkameror är snabbare än de för fem år sen. Och kanske andra tekniska problem med de sensortyper som sitter i ESR:er.HDFS) (KGS skrev:
Live view är så naturligt att vi alla (jag har redan gjort det i fem år) om några år kommer undra varför man i hela friden lät bli att bygga in det i systemkamerorna från dag ett.
KGS
Aktiv medlem
Jag har haft live-view i alla mina digitalkameror på 2000-talet, inte förrän jag bytte "upp" mig till systemkamera förlorade jag den möjligheten. Klart de har kunnat långt tidigare, men de skummar marknaden bit för bit. Snart kommer riktiga sökare (EVF), så byter vi alla igen *s*
perstromgren
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Snart kommer riktiga sökare (EVF), så byter vi alla igen *s*
Finns det snabba och tydliga sådana? Jag har provat några långzoomare med elektronisk sökare, och tyckte att det var rent förfärligt! Långsamt och med dåligt upplösning. Vilken årgång det var på dessa modeller har jag ingen aning om, tekniken går väl framåt på den fronten också.
Per.
PMD
Aktiv medlem
Jag tror inte att det hade gått utan ganska rejäla fördyringar. Det är skillnad på de sensorer som sitter i kompaktkameror och de som sitter i ESR:er. Det har åtminstone varit stora skillnader.HDFS) (KGS skrev:
Klart de har kunnat långt tidigare,
Ja, det vore trevligt, men jag vill inte ha en EVF förrän bilden är lika bra som i en spegelreflexsökare. Det kan nog dröja. Ska vi gissa ett årtal?Snart kommer riktiga sökare (EVF), så byter vi alla igen *s*
PMD
Aktiv medlem
Marknaden är förstås en stor faktor i sammanhanget. Utan en marknad som efterfrågar LV så bygger ingen en ESR med LV. Olympus gjorde ett halvhjärtat försök med E-330, men det var väl knappast någon hit direkt. Däremot sådde den ett frö.HDFS) (KGS skrev:
Klart de har kunnat långt tidigare, men de skummar marknaden bit för bit.