** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite väl billigt va?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag mailade Mr. Adriano Torre precie

Hello Adriano,

I stumbled across your site when looking for a camera.

I am really interested in buying a Canon EOS 10D.

I will be in Milano tomorrow, and would appreciate if I could come and buy the camera directly from your company.

Will that be OK? I feel that it is unnecessary to ship the camera if I am in Milano already.

Dou you take VISA or do you prefer cash?

Thanks in advance

/Jakob Gawlik

Vänta med att spendera pengar tills jag har fått svar ;) hehe, detta är kul!!

Hehe, backar han är det ju helt klart bluff.
Annars slår jag faktiskt till, kan klart vara värt den chansningen. Får ju det iaf på 50% faktura.

jag vågar sätta mina shorts på att det hela är fejk. Sannolikheten för att jag överhuvudtaget får svar på mailet är minimal.

Om det ändå skulle visa sig vara sant, vilket är knappast troligt, så betalar jag din (Stellans) flygbiljett ner till Milano, så kan du få köpa hela hans lager..
förutsatt att du inte blir kastad i en mörk italiensk fängelsehåla för häleri förstås ;)

/Jakob

...

Jag kan tänka mig att åka med och köpa en kamera om han verkligen vill sälja någon till det priset..

Re: ...

Johnny76 skrev:
Jag kan tänka mig att åka med och köpa en kamera om han verkligen vill sälja någon till det priset..

Borde man inte kunna få mängdrabatt om man åker fler? Lär ju vara en del som skulle vilja sätta foten där o ta en kamera o springa

för att inte tala om detta:

Memory included 1 x - CompactFlash Card
Image storage 3072 x 2048,2048 x 1360,1536 x 1024
Digital storage media - None
Storage floppy drive - None

Hahahaha!!

Nåja, jag mailade honom igen:
Hello again,
Just to make it more attractive for You.
If it is OK with you if we make a deal face to face, then I can buy your entire stock of Canon SLR cameras.
That would be something like 95 EOS 10D and 59 EOS 1DS

Please let me know if you want to make a quick deal!
Regards
/jakob

**************************************''

alltså hur tänker personen. om han försöka blåsa folk på pengar( vilket han klart gör) så kan han väll klara av att ripa en korrekt produkt beskrivning. han kan väll försöka jobba lite på d iaf. :)

ZerveZ skrev:
alltså hur tänker personen. om han försöka blåsa folk på pengar( vilket han klart gör) så kan han väll klara av att ripa en korrekt produkt beskrivning. han kan väll försöka jobba lite på d iaf. :)

Hehe, vem vet, det kanske är en "Cranon" eller nåt. Med tanke på att han får dem direkt från fabrik.

När man handlar kommer man till ett ställe med ett "VeriSign" märke som leder till "SECURE.SYSTEMSECURE.COM" som är registrerat i USA.

Sedan skulle jag inte lite å ett företag som beskriver sig själv så här kort:

We are a Company locate in Italy and we make business in whole world including Asia continent.
Our products are new in original boxes with all papers and accesories included and with a international warranty for a year.
For another informations just contacts use immediately

samt beskriver sin policy så här:

Company Policies

Our Company make business with all costumers from whole world but only if they are seriouss.
We will ship the products immediately after what we will receive the payment via Moneygram service:www.moneygram.com.
Thank for your understanding and we hope to have nice business together.

Första villkoret för att kunna sända pengar via Moneygram är:

"Step 1: Set up an online profile.
You must be a U.S. resident, and have a valid email address."

Internationellt så det förslår!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar