Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tog den här härom morgonen, mitt klart mest lyckade möte med tjäder hitills! Blev många bra bilder den dan.

/Micke
 

Bilagor

  • inramad-tjäder.jpg
    inramad-tjäder.jpg
    46.9 KB · Visningar: 338
Två gåsar, någon som vet vad det är för sort ?
 

Bilagor

  • gasara.jpg
    gasara.jpg
    56.1 KB · Visningar: 294
gravand hälsar våren

Blev inte många bilder idag p.g.a. blåsten. (extra känsligt när man sitter i flytgömsle) Här är en i alla fall.
 

Bilagor

  • gravand1_majfs.jpg
    gravand1_majfs.jpg
    45.1 KB · Visningar: 276
Tamrock skrev:
grågäss


Hmmm,
den vänstra ser kanske ut som en grågås i min fågelbok, fast halsen är mycket längre än i fågelboken. Den högra liknar ingenting i min fågelbok. Bilden tagen i södra Frankrike (1-2 mil från Spanien).



/TC
 
thc skrev:
Två gåsar, någon som vet vad det är för sort ?

Som någon redan skrivit så är den gåsen till vänster, av de två gässen... en Grågås.
Och jag har sett den andra...men kommer "j¤vlar " inte på det. ..Har för mig att det är Egyptisk Tamgås lr nåt sånt där. men det är en chansning. =)

Har fågelböcker från Rariter - Indiska subkontinenten å den e inte med.
 
Euroshots skrev:
Som någon redan skrivit så är den gåsen till vänster, av de två gässen... en Grågås.
Och jag har sett den andra...men kommer "j¤vlar " inte på det. ..Har för mig att det är Egyptisk Tamgås lr nåt sånt där. men det är en chansning. =)

Har fågelböcker från Rariter - Indiska subkontinenten å den e inte med.

Jag hittade den, Svangås var det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.