Advertisement

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
He he jag glömde putsa bilderna bilderna med klonverktyget innan postning. Sorry, jag vet att det stör men jag hade lite brådis idag.
 
Ängspiplärka

Hade en otroligt trevlig session med 4 stycken ängspiplärkor.
Jag låg på liggunderlaget under mitt kammoflagetyg och lövkammodräkt. Lärkorna tog för vana att knata in under mitt kamoflagetyg som jag har över kameran när fara hotade. Sedan promenerade dom ut igen när faran var över. Vet inte men dom måste ju känt min andedräkt i alla fall.
Hur som helst en mycket annorlunda och minnesvärd stund.

Fullstor bild: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/657106.htm?set=lp
 

Bilagor

  • ängspiplärka.jpg
    ängspiplärka.jpg
    57.1 KB · Visningar: 245
Ormvråk?

Tyvärr så räcker inte 300mm så långt när fåglar flyger, men någonstans skall man börja. Jag hoppas jag kan bidra med flera bilder under året. Jag ser nästa dagligen rovfåglar när jag är ute, det gäller bara att få den fast på bild.
 

Bilagor

  • pict0907_web.jpg
    pict0907_web.jpg
    30.4 KB · Visningar: 235
Re: Ängspiplärka

Andreas K skrev:
Hade en otroligt trevlig session med 4 stycken ängspiplärkor.
Jag låg på liggunderlaget under mitt kammoflagetyg och lövkammodräkt. Lärkorna tog för vana att knata in under mitt kamoflagetyg som jag har över kameran när fara hotade. Sedan promenerade dom ut igen när faran var över. Vet inte men dom måste ju känt min andedräkt i alla fall.
Hur som helst en mycket annorlunda och minnesvärd stund.

Fullstor bild: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/657106.htm?set=lp


underbar läsning:)
vilken upplevelse!
 
En groggy nötväcka ett par minuter efter att den dunsat in i fönstret vid mitt frukostbord.
 

Bilagor

  • notvecka.jpg
    notvecka.jpg
    30.1 KB · Visningar: 305
Med livet som insats

Kanadagäss är ju rätt aggressiva av sig men jag vågade mig på en närbild med 400mm.
 

Bilagor

  • gåsporträtt.jpg
    gåsporträtt.jpg
    54 KB · Visningar: 249
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.